یک منبع مسوول فلسطینی گفت که رهبری فلسطین پیام‌های اطمینان بخشی را در مورد تعلیق طرح دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس دریافت کرده است.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع مسوول فلسطینی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط با بیان اینکه رهبری فلسطین پیام‌های اطمینان بخشی را در مورد تعلیق طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس دریافت کرده است، گفت که بر اساس اطلاعات رسمی جدید، مساله انتقال سفارت دیگر در این مرحله مطرح نیست.

این منبع به طرفی که این پیام را به رهبری فلسطین انتقال داده، اشاره نکرد اما تاکید کرد که مقامات رام الله اکنون به دلیل رهایی از این فشار بسیار آسوده خاطر هستند.

درباره عدم انتقال سفارت آمریکا به قدس به فلسطین اطمینان داده شده است

این تحولات جدید پس از تهدیدهای مستقیم فلسطینی‌ها مبنی بر پس گرفتن به رسمیت شناختن اسرائیل و مواضع عربی، اروپایی و روسی در پشتیبانی از فلسطینی‌ها صورت گرفته است.

در همین حال، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و معاون ارشد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: شاخص‌های اولیه نشان می‌دهد که ترامپ از وعده خود منصرف شده است. این فقط یک وعده انتخاباتی بود.

مجدلانی گفت که دلایل متعددی در این امر نقش داشت که از جمله آنها این بود که ترامپ در جایگاه مسئولیت خود قرار گرفت و تصمیم این چنینی وی را مسئول هر گونه پیامدی می‌کرد و همچنین آمریکا یکی از کشورهای بزرگ عضو در شورای امنیت است و اگر قوانین شورای امنیت را نقض کند، طرف‌های دیگر چون روسیه و چین را به نقض این قوانین تشویق می‌کند و مساله سوم این است که وضعیت قدس بر اساس قطعنامه 181 اینگونه است که قدس یک شهر بین‌المللی است و جهان با آن بر اساس این اصل تعامل می‌کند و آمریکا به سادگی نمی‌تواند اصول قانون بین‌المللی را نقض کند.

وی افزود که مساله مهم‌تر پیام‌های قاطعانه‌ای بود که از عربستان و از اردن و از سوی محمود عباس و برادران عرب و روس و اتحادیه اروپا پیرامون مخالفت با این گام و هشدار نسبت به پیامدهای آن فرستاده شد.