سرلشکر ستاد «طالب شغاتی» فرمانده عملیات مشترک عراق، در پی فرمان اجرایی ترامپ از سفر به آمریکا منع شد.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر ستاد «طالب شغاتی» فرمانده عملیات مشترک عراق، اعلام کرده است که آمریکا اجازه سفر او به این کشور را نداده و او نتوانسته است برای دیدار خانواده‌اش ویزا دریافت کند.

شغاتی در گفت‌و گو با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا، گفت: من سرلشگر هستم و از ورود به آمریکا منع شده‌ام؛ 13 سال است که با تروریسم مبارزه می‌کنم و در حال حاضر بچه‌هایم از من سؤال می‌کنند که آیا من تروریست هستم؟

فرمانده عملیات مشترک عراق افزود: نیروهای زیادی از آمریکا در عراق هستند و پس از این ممنوعیت سفر به آمریکا، ما چگونه می‌توانیم با یکدیگر تعامل داشته باشیم؟ او تأکید کرد که باید در این تصمیم تجدید نظر شود.

این فرمانده نظامی عالی رتبه عراق در ادامه گفت: تصمیم ممنوعیت غیرمنتظره بود و از اطرافیان من کسی از این تصمیم آگاهی نداشت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.