یک روزنامه هلندی طی گزارشی از تلاش دو گروه از هکرهای روسی برای نفوذ به وزارتخانه‌های این کشور و دفتر نخست‌وزیری هلند خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رسانه‌های هلندی امروز شنبه از تلاش هکرهای روسی متهم به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، برای نفوذ به وزارتخانه‌های این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی ماه آینده هلند خبر دادند.

روزنامه هلندی Volkskrant اعلام کرده که دو گروه روسی در صدها مورد تلاش‌ برای هک وبسایت‌های دولتی و دسترسی به اطلاعات محرمانه کارکنان دولت هلند از جمله نفوذ به دفتر نخست‌وزیر این کشور نقش داشته‌اند.

این روزنامه هلندی به نقل از کارشناسان امنیتی اعلام کرد که این هکرها دو گروه موسوم به APT29 و APT28 بوده‌اند که ارتباطاتی با دولت روسیه دارند و اف.بی.آی و اداره امنیت داخلی آمریکا آنها را به نقش آفرینی در فعالیت‌های سایبری خرابکارانه علیه نهادهای دولتی آمریکا متهم کرده است.

به گزارش این روزنامه، از زمان انتشار گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت و ایفای نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور، نگرانی‌ها در خصوص امنیت رایانه‌ها و وبسایت‌های دولتی هلند تشدید شده است.

این در حالیست که بنابر اعلام همین منبع، اقدام این هکرها علیه دفتر نخست‌وزیری هلند با شکست مواجه شده است.