نیروهای ویژه ارتش سوریه تحت فرماندهی یکی از فرماندهان مشهور این کشور، دستاورد استراتژیک دیگری در اطراف شهر راهبردی الباب به دست آوردند و به این شهر نزدیک تر شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از الاخباریه، منابع نظامی سوری اعلام کردند: نیروهای ارتش سوریه بر تله العویشیه در جنوب شرق شهر راهبردی الباب پس از درگیری های سخت با داعش مسلط شدند.

این منابع افزودند: این دستاوردی استراتژیک، برای نیروهای ویژه ارتش سوریه محسوب می شود و آنها را به شهر الباب نزدیک تر می کند. آنها به نزدیکترین نقطه از شهر الباب رسیده اند و خط دفاع اول آنها «تادف» است. جاده امداد رسانی تادف از حومه شرقی حلب از طریق «ابوجبار کبیر» زیر آتش ارتش سوریه قرار گرفته است.

به گفته این منابع، آنچه در حومه شرقی حلب به چشم می خورد تاکتیک ناب فرمانده میدانی عملیات نظامی ارتش سوریه است به طوری که در مناطق غیر قابل پیش بینی دست به پیشروی و عملیات می زند. در حالی که داعش احتمال پیشروی از محور طومان و عران به سمت بیرة الباب را می داد، نیروهای ارتش سوریه از سمت شرق به سوی خطوط امداد رسانی داعش در روستاهای جنوبی الباب حرکت کردند که این پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سوی بیرة الباب و ابوطلطل را آسان می کند.

این منابع بیان کردند: با این پیشروی مهم ارتش سوریه، مواضع داعش در جنوب الباب با وجود خندق ها و تونل هایی که تکفیری ها برای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه حفر کرده اند، در آستانه سقوط کامل قرار گرفته است. انتظار می رود که داعش به مواضع ارتش سوریه در تلة العویشیه با توجه به تهدید بزرگی که مواضع داعش را در الباب و جنوب آن تهدید می کند، یورش ببرد.

به گفته منابع سوری، این درحالی است که افراد مسلح وابسته به سپر فرات مورد حمایت ارتش ترکیه با خودروهای بمبگذاری شده متوالی داعش که آنها را هدف قرار می دهد روبرو هستند و این نشانه شکست عملیات رصد ترکیه و ناکارآمدی سپر فرات را نشان می دهد. این در شرایطی است که ارتش سوریه طی دو روز گذشته در جریان پیشروی بیش از هشت خودرو بمبگذاری شده داعش را منهدم کرده اند و علاوه بر آن شبکه های ارتباطات زمینی و بی سیم داعش را از کار انداخته و منهدم کرده اند.