بر اساس اعلام یک مقام ارشد نیروی زمینی ارتش آمریکا از مجموع 58 تیپ رزمی این نیرو(BCT) تنها سه تیپ قابلیت شرکت فوری در جنگ در صورت بروز یک درگیری بزرگ را دارند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه بریتبارت، ژنرال دنیل آلین جانشین رئیس‌ ستادکل نیروی زمینی ارتش آمریکا گفت: تنها یک سوم از مجموع 58 تیپ رزمی در نیروی زمینی ارتش آمریکا نیروی آماده در نظر گرفته می‌شوند اما از میان آنها نیز تنها سه تیپ در صورت بالا گرفتن فورا می توانند به جنگ بپیوندد.

وی تاکید کرد: باقی این تیپ ها برای آماده شدن حدود 30 روز زمان نیاز دارند، این به دان معناست که تنها 5 درصد تیم های رزمی در صورت بروز جنگ می تواند فوری به این جنگ بپیوندند.

ژنرال آلین همچنین هشدار داد تنها یک چهارم از تیپ های چترباز رزمی نیروی زمینی و نصف مقرهای لشکری نیروی زمینی آمادگی انجام وظایفشان را دارند.

او خاطر نشان کرد: به علت محدودیت های بودجه‌ای سربازان نیروی زمینی تنها"با ریسک بالا" می توانند وظایفی را که کشور برای آنها الزام کرده انجام دهند.

این اظهارات ژنرال آلین در جریان سخنرانی او در کیمته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و با محوریت وضعیت نیروهای مسلح این کشور انجام شد.