نیروهای اشغالگر ترکیه با همراهی عناصر تروریستی حاضر در عملیات سپر فرات از هفته گذشته عملیاتی را برای اشغال شهر الباب آغاز کردند و تا کنون جان دهها غیر نظامی را گرفته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، عناصر داعش در مناطق غربی شهر الباب در استان حلب سوریه و در مناطق «بزاغه و قباسین» در ریف این شهر همچنان با عناصر متجاوز ترکیه و تروریستهای حاضر در عملیات «سپر فرات» درگیر هستند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد همزمان با این درگیریها، نیروها و جنگنده‌های ترک الباب و ریف آن را هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش این گروه، از زمان آغاز حملات نیروهای متجاوز ترکیه به شهر الباب در 7 ماه جاری میلادی تا کنون 61 غیر نظامی از جمله 13 کودک زیر 18 سال، 8 زن و 11 نفر از یک خانواده در جریان بمباران نیروهای ترکیه کشته شده اند و دهها نفر دیگر نیز زخمی هستند و در وضعیت بدی به سر میبرند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ترکیه و تروریستهای حاضر در عملیات سپر فرات از 13 نوامبر 2016 تا 13 فوریه 2017 با وجود کشتار غیر نظامیان سوری نتوانسته‌اند شهرکها یا شهرهای اصلی منطقه الباب را اشغال کنند.

این عناصر متجاوز در 21 دسامبر سال گذشته میلادی در بخشهای غربی الباب شکست خوردند و موفق نشدند وارد این شهر شوند. از این روی در پی محورهای دیگر است. این تروریستها در 7 فوریه جاری عملیات نظامی دیگری را آغاز کردند که تا کنون توانسته اند مناطق غرب الباب را اشغال کرده و به بخشهای شمالی این شهر برسند.
نیروهای سوری و مقاومت اخیرا توانستند مزارع شمال، شمال غرب و شمال شرق شهرک تادف را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و به دروازه جنوبی این شهرک برسند. ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت همچنین با عقب راندن عناصر تروریستی داعش توانستند به منطقه مفرق تادف در جنوب این شهرک برسند. در حال حاضر نیروهای سوری و مقاومت با دروازه‌های جنوبی شهر الباب یک کیلومتر فاصله دارند.