دولت روسیه دست داشتن در حملات اینترنتی و رسانه‌ای علیه کمپین امانوئل ماکرون، نامزد ریاست جمهوری فرانسه را در حالی رد کرده که کاندیدای حزب سیاسی سوسیال لیبرال اتهامات خود را علیه رسانه‌ها و یک گروه هکری روسی فعال در اوکراین بار دیگر مطرح کرده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی گفت: این اتهامات علیه دولت روسیه و از سوی "ریشار فران"، رئیس حزب امانوئل ماکرون کاملا بی‌پایه و اساس است.

وی ادامه داد: ما این کار را انجام نداده‌ایم و تمایلی هم برای این کار و دخالت در امور داخلی سایر کشورها یا روند انتخاباتی آنها نداریم.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که این یک کمپین هیستیریک کننده علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در برخی از کشورهاست.

رئیس حزب سوسیال لیبرال "حرکت به جلو" وابسته به ماکرون روز دوشنبه گفته بود که این سیاستمدار فرانسوی که در نظرسنجی‌ها کاندیدای پیشروی انتخابات مه سال جاری میلادی فرانسه است، هدف اخبار جعلی رسانه‌های روسی قرار گرفته و کمپین انتخاباتی‌اش آماج هزاران حمله اینترنتی است.

وی گفته بود که مسکو از سیاستمدار راست افراطی فرانسه "مارین لوپن" و فرانسوا فیون، کاندیدای حزب راست میانه حمایت می‌کند که در این انتخابات رقیب ماکرون هستند. هر دوی این افراد به طرز رازآلودی از انتقادهای رسانه‌های روسی چشم پوشی کرده‌اند. موضع حامی اروپایی که ماکرون دارد اصلا مورد علاقه روس‌ها نیست.

لوپن که نزدیک‌ترین رقیب ماکرون است،‌ می‌خواهد از اتحادیه اروپا خارج شود و حامی سیاست‌های روسیه در اوکراین است.

روز سه شنبه نیز رئیس حزب ماکرون بار دیگر اتهامات علیه روسیه را بازگو کرد و گفت که ایمیل‌های حزب مورد حمله اینترنتی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: اگر این حملات موفقیت آمیز باشند، کمپین حزب به شدت دچار مشکل می‌شود. تقریبا نیمی از هزاران حمله از اوکراین صورت گرفته و توسط یک گروه سازمان یافته انجام شده نه هکرهایی که به صورت انفرادی کار می‌کنند.

این مقام مسئول انگشت اتهام خود را به سمت رسانه‌های تحت کنترل دولت روسیه "راشاتودی و اسپوتنیک" گرفته است و می‌گوید، آنها شایعات بی‌پایه و اساس را علیه ماکرون، زندگی خصوصی و تامین مالی کمپین وی اشاعه می‌دهند.