مشهد معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: طی 10 ماه نخست سال جاری 3 میلیون و 800 هزار محصول فرهنگی به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی تولید شده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام سید جلال حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: آستان قدس رضوی در زمینه تبلیغ و گسترش معارف والای اسلامی و قرآنی توانسته از کارآمدترین ابزارها استفاده کند و همواره در دو حوزه تولید و توزیع به لحاظ کیفیت و گستردگی پیشتاز است.

وی با بیان اینکه تبلیغ معارف اسلامی اولویت کاری تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی است، افزود: ارائه تولیدات و مظاهر فرهنگی گسترده و کیفی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی یکی از راهبردهای سند چشم‎انداز آستان قدس رضوی است که در 2 حوزه تولید و توزیع انجام می‎شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص تولیدات فرهنگی گسترده آستان قدس رضوی گفت: این نهاد مقدس همواره با تاکیدات و رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی سعی کرده تا در عرصه تبلیغ و ترویج معارف قرآنی، سنت و سیره رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از کارآمدترین ابزارها و مطلوب‌ترین خروجی‌ها بهره‎مند شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: طی 10 ماهه اول سال‌۹۵، 35 عنوان کتاب جدید در 602 هزار نسخه و ۲۳‌ عنوان چاپ مجدد در 432 هزار و 100نسخه کتاب با شمارگان یک میلیون 34هزار و 100نسخه تولید و بازتولید شده است. همچنین 103 عنوان سایر محصولات در شمارگان ۲‌ میلیون و ۱۹۶‌هزار و 864 عدد تولید شده است.

وی ساخت ۳۰‌ مجموعه از برنامه‌های حرم مطهر و ۱۰‌ مجموعه صوتی، تصویربرداری از 970 ‌برنامه، برگزاری 74عنوان مسابقه کتابخوانی، مناسبتی و کودکان، اهدای محصول فرهنگی از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی شامل قرآن، مفاتیح، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مجموعه کتاب، بسته متبرک، تابلو و ... را از اقدامات این معاونت برشمرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی کتاب «هیئت» ویژه عزاداران را در ایام پایانی ماه صفر در بین عزاداران و همایش هیئت‎های عزاداری توزیع کرد. این کتاب با شمارگان ۲۰۰‌ هزار ‌جلد، جایگاه عزاداری اهل بیت(ع) و مجالس ذکر و توسل را تبیین می‌کند.

وی برگزاری مسابقه بین‌المللی بر مدار آفتاب با مشارکت سازمان فرهنگی و سایر مجموعه‌های مرتبط را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بین‌المللی آستان قدس رضوی در حوزه کتابخوانی دانست و افزود: این مسابقه در دو بخش ملی و بین‌المللی ویژه ایام پایانی ماه صفر و به ۵‌ زبان فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و آذری‌ برگزار شد.

حسینی تصریح کرد: قرار دادن کتاب‌های ارزشمند صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در قفسه‌های حرم مطهر، راه‌اندازی طرح مطالعه زائر از طریق ایجاد کتابخانه در برخی رواق‌های حرم مطهر، تولید و اختصاص قرآن با قطع رحلی برای زائران سالمند، رویکرد جدید آموزش آداب زیارت در بستر تبلیغات محیطی، فضای مجازی، تولیدات فرهنگ، تولید قرآن‌های اهدایی به زائران امام هشتم(ع)، تولید و توزیع کتاب و پرچم ویژه مراسم و همایش عظیم اربعین حسینی، راه‌اندازی کمپین محصولات فرهنگی دهه فجر و برگزاری مسابقه کاملا ابتکاری کتاب‌نویسی خانوادگی برای اولین‌بار در بین مخاطبان نورالهدی از دیگر اقدامات اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای خدمت به زائران با محوریت ترویج سیره رضوی و آداب زیارت است.