وزیر خارجه لوکزامبورگ در دیدار وزیر خارجه ایران تمایل این کشور برای امضای موافقتنامه همکاری اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور را اعلام کرد.

به گزارشمرور نیوز، آقای اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان بر عزم جمهوری اسلامی ایران در راستای همکاری و توسعه روابط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید و با اشاره به توافق برجام افزود: پس از برجام چشم‌اندازهای مورد انتظار برای توسعه روابط بین ایران و کشورهای اروپایی به‌وجود آمده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان زمینه لازم برای توسعه روابط بین دو کشور از جمله سرمایه‌گذاری را مناسب توصیف و آمادگی کشورمان را برای همکاری‌های بانکی با لوکزامبورگ اعلام داشت.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز با اظهار مسرت از سفر به تهران عنوان کرد: در این سفر قرار است یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک در امر سرمایه‌گذاری بین دو کشور به امضا‌ برسد.

وی ابراز علاقه کرد موافقتنامه همکاری اجتناب از اخذ مالیات مضاعف نیز بین دو کشور به امضا‌ برسد و در صورت وجود زمینه‌های لازم، مذاکرات بین دو کشور در زمینه همکاری‌های حمل و نقل هوایی نیز آغاز شود.

همکاری در سایر بخش‌های اقتصادی، تکنولوژی اطلاعات، داده‌پردازی و همکاری‌های بانکی از جمله زمینه‌های دیگر همکاری مشترک بود که وزیر امور خارجه لوکزامبورگ علاقه‌مندی کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت و خواستار تداوم همکاری‌ها با کشورمان شد.