رئیس مجلس با انتقاد از تعلل دولت در ارائه لوایح دائمی شدن قوانین آزمایشی گفت: تاکنون دوبار در این رابطه به دولت نامه نوشته‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، و در جریان بررسی لایحه تمدید دوره اجرای آزمایشی قانون استخدامی نیروی انتظامی، برخی نمایندگان ضمن مخالفت با این لایحه از کوتاهی دولت در ارائه لوایح مربوط به دائمی شدن قوانین آزمایشی و کوتاه آمدن مجلس در مقابل درخواست دولت انتقاد کردند و خواستار اقدام هیئت رئیسه مجلس در این رابطه شدند.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت، در این رابطه اظهار داشت: الان سه سال است که قانون استخدامی نیروی انتظامی را مدام تمدید می‌کنیم و دولت هم اراده‌ای برای ارائه لایحه دائمی ندارد. هیات رئیسه مجلس باید تدبیری در نظر بگیرد که جلوی این وضعیت گرفته شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مسئله گفت: تاکنون دو بار به دولت نامه نوشته‌ایم و تذکر داده‌ایم که لوایح مربوط به دائمی شدن قوانین آزمایشی را سریع‌تر به مجلس بیاورد؛ دیگر چکار کنیم؟!

وی افزود: اگر مجلس بخواهد طرح بدهد، بار مالی خواهد داشت؛ لذا یا باید دولت لایحه دائمی بیاورد یا کمیسیون مجلس با یک ماده واحده، قانون فعلی را دائمی کند.