مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: لشکریان صدام با حمایت 60 کشور قدرتمند به دنبال تسخیر خاک ایران بودند اما خاک خودشان به دست کشورهای بیگانه تسخیر شد.

به گزارش مرور نیوز، رحیم صفوی در جمع دانش آموزان اعزامی راهیان نور استان اردبیل و در منطقه عملیاتی شملچه اظهار کرد: لشکریان صدام با حمایت 60 کشور قدرتمند جهان به دنبال تسخیر خاک جمهوری اسلامی ایران بودند که بعد از چند سال از پیروزی جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس دیدیم که کشور خودشان به دست همان کشورهای حامی صدام و لشکریانش تسخیر شد.

وی بیان کرد: کشور عراق در زمان حکومت صدام ملعون با حمایت ده‌ها کشور قدرتمند جهان نتوانست با کشور ما که به تنهایی در مقابل این جنگ ظالمانه ایستادگی کرد بایستد و کشور ما با روحیه انقلابی و اسلامی خود با متکی به ائمه معصومین (ع) به پیروزی بزرگی دست یافت.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا بااشاره به اینکه مهمترین رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی ایمان قلبی و روحیه انقلابی‌گری رزمندگان اسلام و شهدای والامقام بود، تصریح کرد: کشور عراق با وجود تجهیزات پیشرفته و بمب‌های شیمیایی تأمین شده از سوی کشورهای بیگانه نتوانست در مقابل نیروهای انسانی ما که دست خالی بودند اما باایمان قلبی و انقلابی و معنوی همراه بود بایستند.

لشکریان صدام با حمایت 60 کشور قدرتمند به دنبال تسخیر خاک ایران بودند

صفوی با روایتگری ازخاطرات خود در عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس وشجاعت رزمندگان اسلام در جمع دانش‌آموزان اردبیلی و فرماندهان سپاه و بسیج استان عنوان کرد: دشمنان همیشه با راه‌های مختلف پس از پیروزی دفاع مقدس به دنبال ورود به ایران و ایجاد تنش در منطقه بود که با رهبری امام گونه مقام معظم رهبری و با درایت و هوشمندی رزمندگان اسلام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتوانستند به جایی برسند و همیشه به در بسته خوردند.

وی از خاطرات عملیات‌های بزرگ کربلای 4 و 5 در آن زمان برای دانش‌آموزان حاضران در منطقه عملیاتی شلمچه بازگو کرد و افزود: عملیات کربلای 4 با وجود اینکه با شکست همراه بود اما رزمندگان اسلام با 15 روز فاصله و با 28 لشکر توانست عملیات بزرگ کربلای 5 را با پیروزی بزرگ به پایان برسانند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه قدس از کربلا می‌گذرد، یادآور‌ شد: به لطف و عنایت پروردگار متعال و به پاس خون شهدای کشور با پیروزی و بیرون راندن متجاوزان از کشور مظلوم فلسطین مسجد قدس را از دست متجاوزان خواهیم گرفت.

صفوی از اهمیت حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور در سطح کشور و دربین جوانان خبر داد و افزود: حرکت فرهنگی راهیان نور یک حرکت انقلابی و اسلامی است که‌ باید در بین جامعه و جوانان نسل جدید و آینده فرهنگ‌سازی شده و این حرکت بزرگ فرهنگی برای جوانان تبیین شود.

لشکریان صدام با حمایت 60 کشور قدرتمند به دنبال تسخیر خاک ایران بودند

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این برنامه فرهنگی گفت: شما جوانان آینده‌سازان کشور و ادامه دهندگان راه شهدا هستید، شهدایی که‌ از جان، مال، خانواده و فرزندان خود گذشتند تا شما جوانان در امنیت کامل، آسایش و آرامش زندگی کنید.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای دانش‌آموزان گفت: شما جوانان با حضور در این مناطق عملیاتی موجب شادی روح شهدا و موجب نابودی و کوری چشم دشمنان اسلام می‌شوید.

به گزارش خبرگزاری فارس این برنامه فرهنگی با روایتگری مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا و با حضور فرماندهان سپاه و بسیج استان اردبیل برگزار شد.