کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس در آخرین گفت‌وگویش درباره پیوستن به رئال مادرید و توافقش با بارسلونا صحبت کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از BBC اسپورت، دیوید بکام در سال 2003 با جدایی از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست. انتقالی که برای او بسیار ناراحت کننده بود و باعث شد او تا سه سال بازی‌های این تیم را نبیند. او توانست در مدت حضور در یونایتد به افتخارات زیادی از جمله 6 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس برسد و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز کسب کند اما سرانجام با 35 میلیون یورو راهی مادرید شد. او ابتدا با الکس فرگوسن در این تیم به مشکل خورد تا حتی با بارسلونا به توافق برسد ولی در نهایت راهی رئال مادرید شد.

بکام درباره جدایی از منچستریونایتد و حضور در رئال گفت: وقتی از یونایتد جدا شدم و به رئال رفتم، خودم هم باور نمی‌کردم چه اتفاقی رخ داده است. سه سال بازی‌های یونایتد را ندیدم. شوکه شدم ولی با این موضوع کنار آمدم. بی‌شک می‌خواستم در یونایتد بازنشسته شوم. منچستریونایتد تیم رویایی من بود و به هیچ وجه نمی‌خواستم روزی برسد که یونایتد را ترک کنم.

او درباره اختلافات با فرگوسن هم گفت: هیچ وقت نمی‌خواستم از فرگوسن انتقام بگیرم. ناراحت بودم و فکر می‌کنم ناراحتی من هم طبیعی است. فکرش را نمی‌کردم در بعضی از بازی‌های حساس تیم، بیرون از ترکیب باشم و بازی نکنم ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم این به جدایی من از یونایتد منجر شود. شایعاتی شنیده بودم که ممکن است فروخته شوم. با ویکتوریا، همسرم و یکی از دوستانم در آمریکا در تعطیلات بودیم که دوستم گفت اسکای اسپورت خبر از توافق یونایتد و بارسلونا برای فروش تو زده است. به او گفتم این حقیقت ندارد و درست نیست. به لندن آمدم و تلاش کردم با پیتر کنیون که مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد بود، درباره این اتفاق صحبت کنم. او گفت نمی‌توانی چیزی بیش از این بدانی ولی خبر توافق درست است و ما با بارسلونا توافق کردیم. همان موقع با مدیربرنامه هایم صحبت کردم و گفتم اگر قرار باشد از یونایتد جدا شوم، به رئال مادرید خواهم رفت نه به بارسلونا.

بکام درباره یکی از سخت‌ترین دوران فوتبالش نیز گفت: سخت‌ترین دوره فوتبالم بدون شک زمانی بود که در جام جهانی 1998 در برابر آرژانتین اخراج شدم. پس از آن تهدید به مرگ می‌شدم و شعارهایی می‌شنیدم که آزاردهنده بودند. پس از آن اتفاق، الکس فرگوسن اولین‌ نفری بود که به من زنگ زد، به من دلداری داد و گفت که در منچستریونایتد کمکم خواهند کرد.