نمایندگان ایران در روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، نمایش ضعیفی داشتند و ناصر علیزاده تنها فینالیست ایران در ۵ وزن نخست بود.

به گزارش مرور نیوز،  در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در مغولستان، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم راهی فینال شد، ایمان محمدی در ۶۳ و عارف حبیب‌اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند و علی نوربخش در ۵۵ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوربخش از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به  دیدار رده بندی راه یافت. حبیب اللهی در این دیدار به مصاف کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی می رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم  ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در  در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره ای، وی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.