دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از تشکیل پرونده قضائی برای بررسی قتل مولوی عبدالواحد ریگی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی شمس آبادی افزود: روز گذشته در زمانی که مولوی «عبدالواحد ریگی» امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش در محل مسجد حضور داشت، افراد ناشناس از درب پشتی مسجد وی را صدا کرده و سوار یک خودروی پژو بدون پلاک می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد اطلاع از ربوده شدن مولوی «عبدالواحد ریگی» با دستور دادستان شهرستان خاش، برای تحقیق روی پرونده ربایش وی، بازپرس تعیین شده و تمام نیروها برای پیدا کردن مولوی عبدالواحد و شناسایی آدم ربایان مأمور شده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: متأسفانه متهمان بعد از ربایش، اقدام به قتل این امام جمعه اهل سنت کرده‌اند که امروز جسد مولوی عبدالواحد در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که ۳ گلوله به وی شلیک شده و از ناحیه سر وی خارج شده بود، پیدا و شناسایی شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بازپرس ویژه قتل در محل حاضر و پرونده قضائی در مورد این موضوع تشکیل شده و در حال پیگیری است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی نیز در حال بررسی موضوع برای شناسایی عوامل این حادثه است.

 

امام جماعت اهل سنت مسجد خاش در روز قبل ربوده و سپس به شهادت رسیده است

فرمانده انتظامی شهرستان خاش هم در تکمیل این خبر نیز گفته است: ساعاتی قبل در پی اعلام گزارش به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسدی در دوراهی «رودهینار» جاده خاش- زاهدان از توابع این شهرستان، سریعاً مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

سرهنگ رازدار افزود: با حضور مأموران و بررسی صحنه، با پیکر بی جان مولوی عبدالواحد ریگی که به گفته شاهدان عینی و حاضران امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین علیه السلام خاش بوده، مواجه شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مأموران انتظامی در صحنه، مشخص شد امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین (ع) خاش، توسط افراد ناشناس مسلح در روز قبل ربوده و سپس وی را به شهادت رسانده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم ویژه مأموران انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت شروع شده و در اسرع وقت ممکن دستگیر و به دست قانون سپرده خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

بیانیه شورای تامین سیستان و بلوچستان در خصوص شهادت مولوی عبدالواحد ریگی

شهادت مولوی عبدالواحد ریگی توسط افراد ناشناس