رییس سازمان بورس در مراسم رونمایی از صندوق املاک و مستغلات از زمان پرداخت سود سال 1400 سهام عدالت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مجید عشقی رییس سازمان بورس در مراسم رونمایی از صندوق املاک و مستغلات در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تا کنون مجوز اصولی راه اندازی چهار صندوق دیگر نیز صادر شده است، اظهار کرد: پذیره‌نویسی یک صندوق که انجام شد و سه صندوق دیگر درحال تاسیس هستند. همچنین درخواست‌های متعددی از سوی سیستم بانکی صورت گرفته که بانک مرکزی باید مجوز صادر کند. پیش‌بینی می شود که این بازار در اینده به بازار بزرگی تبدیل شود.

بازگشایی نمادهای سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بعد از برگزاری مجامع

وی در ادامه درمورد پرداخت سود سهام عدالت توضیح داد: در شورای عالی بورس مصوب شد تا سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تا پایان پاییز به حساب مشمولان واریز شود.(بیشتر بخوانید)

رییس سازمان بورس درمورد بازگشایی نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نیز توضیح داد: نمادها پس از برگزار مجامع بازگشایی خواهند شد. درمورد نحوه برگزاری مجامع اختلاف نظرهایی وجود دارد که اما قوانین و مقررات آن با مشورت چند نهاد درحال انجام است.

عشقی درمورد بودجه‌ای که برای صندوق تثبیت درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: در بودجه تصمیم‌گیری شد مبالغی از بازار سرمایه به خزانه در قالب مالیات فروش سهام واریز شد، برای ثبات بازار سرمایه به صندوق تثبیت واریز شود. درواقع این سرمایه‌گذاری دولت است.

وی با بیان اینکه بازار سهام ارزان‌ترین بازار کشور است، اظهار کرد: مصوبه ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه و طرح بیمه این اطمینان را برای سهام‌داران خرد ایجاد کرد که بازار سرمایه برای دولت مهم است و تا یک سال آینده رشد خوبی خواهد داشت.

در لایحه بودجه سال آینده در حوزه انرژی شرکت‌ها افزایش قیمت نداریم

رییس سازمان بورس در پاسخ  درمورد وضعیت بازار سرمایه در لایحه بودجه گفت:  از ابتدای کار تدوین لایحه بودجه سال آینده پیشنهادات بورسی مطرح و بندهای لازم نیز در نظر گرفته شده است. مجلس شورای اسلامی هم قول همکاری داده است و امیدواریم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بهتر از سال ۱۴۰۱ باشد.

به گفته وی، در لایحه بودجه سال آینده در حوزه انرژی شرکت‌ها افزایش قیمت نخواهیم داشت.

عشقی با اشاره به فعالیت حقوقی‌ها در بازار اظهار کرد: جلسه به حقوقی‌ها به صورت مستمر ادامه دارد. عمده معاملات حقوقی‌ها بلوکی است و خرید و فروش آن‌ها به صورت مستمر رصد می‌شود.