کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشته است.

به گزارش مرور نیوز ، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشته است.

اعلام خبر مرگ ملکه انگلیس ساعاتی پس از آن اعلام شد که شاهزاده‌های این کشور پس از دریافت خبر وخامت حال او، شتابزده به کاخ «بالمورال» اسکاتلند رفتند.

از همان ساعات اولیه اعلام خبر وخامت حال الیزابت دوم، رسانه‌های انگلیسی به گمانه‌زنی درباره اجرای عملیات «اسب تک‌شاخ» در اسکاتلند برای مراسم خاکسپاری او و عملیات مشابهی در پایتخت با عنوان «پُل لندن» پرداخته بودند.

نام این عملیات به این دلیل انتخاب شده که اسم رمزی است که از طریق آن نخست‌وزیر را از مرگ ملکه مطلع کرده و به او می‌گوید: «پل لندن خراب شده است». پس از آن، رویه این است که وزارت امور خارجه، این خبر را به سران کشورهای مشترک‌المنافع اطلاع می‌دهد.

«سَم نایت» خبرنگار روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۷ در مقاله‌ای نوشته بود، طبق عملیات پل لندن، بعد از مرگ ملکه، خبر آن به صورت امواج زلزله و به شکل مرحله به مرحله در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

در این مقاله نوشته همچنین بر نقش رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» در انتقال این خبر به عموم تأکید زیادی شده است. بر همین اساس، از بعد از ظهر دوشنبه لوگوی بی‌بی‌سی به رنگ مشکی درآمده و مجری این شبکه با کت و شلوار و کراوات مشکی در مقابل دوربین حاضر شد. این شبکه از ساعات اولیه اعلام بیماری ملکه اعلام کرد پخش عادی برنامه‌های خود را تا ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران متوقف کرده است.

از سوی دیگر، از بعد از ظهر امروز شمار زیادی از گردشگران خارجی برای مطلع شدن از جدیدترین اخبار درباره وضعیت ملکه انگلیس در مقابل کاخ باکینگهام تجمع کرده بودند.

گمانه زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی او از اواخر سال گذشته و پس از ابتلای او به ویروس کرونا شروع شده بود و حتی شایعه‌ای از مرگ او نیز منتشر شد.

اکنون با انتشار خبر مرگ ملکه انگلیس، شاهزاده «چارلز» پسر ارشد او وارث تاج  و تخت این کشور خواهد بود.