معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به گفت‌وگوی "مستقیم" خود با خانواده "مهسا امینی"، از پیگیری برای روشن شدن تمامی ابعاد این موضوع خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود نوشت:" در گفتگوی مستقیم با والدین مرحومه ‎مهسا امینی، ضمن عرض تسلیت بابت غم از دست دادن فرزند عزیزشان، اطمینان دادم که با جدیت پیگیر روشن شدن تمامی ابعاد این موضوع هستیم."

انسیه خزعلی

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیروهای امنیت اخلاقی بازداشت و به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در مقر انتظامی دچار عارضه قلبی شد و برغم انتقال در بیمارستان کسری و تلاش پزشکان، بعدازظهر جمعه درگذشت.

پلیس پایتخت ضمن انتشار مستندات خود اعلام کرد که مهسا امینی «برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

همچنین علی صالحی دادستان تهران ضمن اعلام ورود دادستانی به این پرونده، از دستور تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد پزشکی پرونده خبر داده بود.

مهدی فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران نیز پیش از این گفته بود نمونه‌های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن متوفی برداشته و نسبت به ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی اقدام شده است.