نمایندگان مجلی شورای اسلامی با افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصد حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در راستای قانون حمایت از خانواده موافقت کردند.

به گزارش مرور نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 8 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با ردیف 3 این لایحه و همچنین در ادامه با رفع ابهام ردیف مذکور به پیشنهاد مجتبی یوسفی با 131 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ردیف3 اصلاح و رفع ابهام شده ماده واحده این لایحه؛

‌- در اجرای ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 1400، حق عائله‌مندی وکمک هزینه اولاد تمامی گروههای مختلف حقوق‌بگیر در دستگاههای مذکور در ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، به ترتیب به میزان پنجاه درصد (50%) وصددرصد (100%) افزایش می‌یابد.

مبلغ ریالی حق عائله مندی و حق اولاد مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت همسان با مشمولان قانون خدمات کشوری افزایش و تعیین می گردد.

در ادامه نمایندگان با ردیف 4 ماده واحده لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری نیز موافقت کردند.  

براساس ردیف 4 ماده واحده لایحه مذکور؛

- فوق العاده ویژه موضوع بند(10) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول جزء(3) بند(الف) تبصره(12) نمی باشد. ‌‌‌‌‌‌