«پله»، اسطوره فوتبال جهان که این ورزش را در سطح بین المللی محبوب کرد، روز پنجشنبه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

به گزارش مرور نیوز، مردم سراسر جهان پس از مرگ «پله»، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درمورد زندگی این اسطوره فوتبال از طریق زندگی نامه او هستند و به همین دلیل، کتاب او توانسته است پس از مرگش در فهرست پرفروش‌های بازار کتاب قرار بگیرد.

«پله» در «چرا فوتبال مهم است: نگاهی به بیش از شصت سال فوتبال بین‌المللی» که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد به حضور و ظهور خود به عنوان ستاره فوتبال در زمین و همچنین از خیابان‌های فقرزده سائوپائولو تا سه بار برنده شدن در جام جهانی می‌پردازد.

پله در کتاب خود به اقداماتش در مبارزات حقوق بشری، به ویژه کمک به کودکان فقیر در برزیل اشاره می‌کند که باعث شد او به عنوان سفیر سازمان ملل منصوب شود و نشان شوالیه افتخاری از سلطنت بریتانیا را دریافت کند.

این اسطوره فوتبال در دوران حرفه‌ای خود که این ورزش را به طور جدی از سن ۱۵ سالگی شروع کرده بود، موفق به شکست چندین رکورد شد که از آن جمله می‌توان به ۱۲۷۹ گل او در ۱۳۶۳ بازی حرفه‌ای اشاره کرد که یک رکورد جهانی گینس است.

از دیگر افتخارات «پله» این که تنها بازیکن جهان است که سه بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده و در دوران بازی خود به پردرآمدترین ورزشکار جهان تبدیل شده است.

پس از قهرمانی در جام جهانی ۱۹۵۸ بود که «پله»، ملقب به پادشاه (O Rei) شد و به طور گسترده، به عنوان بهترین بازیکن این ورزش شناخته شد و در سال ۱۹۷۷ بازنشسته شد و تا زمان مرگش، فعالیتش را به عنوان سفیر جهانی ورزش ادامه داد.