نهادهای قضایی و امنیتی صلاحیت میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی را برای حضور در انتخابات تایید کرده‌اند و فعلا خبری از نام مهدی تاج نیست و او نمی‌تواند روز هشتم شهریور در مجمع حاضر شود.

 

به گزارش مرور نیوز، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال دیشب در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که نهادهای قضایی فقط دو تن از سه نامزد تایید شده از سوی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال را تایید کرده‌اند و در انتظار روشن شدن وضعیت نفر سوم هستیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نهادهای قضایی و امنیتی که صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کنند، تاکنون میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی را برای حضور در انتخابات این فدراسیون که هشتم شهریور برگزار می‌شود تایید کرده‌اند و فعلا وضعیت مهدی تاج روشن نیست.

فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه، دو هفته قبل یعنی ۲۱ روز قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال اسامی نامزدهای تایید شده از سوی کمیته بدوی را در شرایطی اعلام کرد که هنوز استعلام‌های قانونی برای تایید صلاحیت از سوی نهادهای قضایی و امنیتی اعلام نشده بود.

طبق اساسنامه فیفا و فدراسیون فوتبال ایران، هیچ کدام از نامزدهای فدراسیون فوتبال نباید پرونده قضایی مفتوح و منجر به حکم داشته باشند. این قانون در راستای صیانت از فوتبال تایید شده است.

در فاصله یک هفته تا انتخابات فدراسیون فوتبال باید دید تغییری در وضعیت کنونی رخ خواهد داد و مهدی تاج به انتخابات می‌رسد یا نه؟

پیش از این علی فلاحتی، رییس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که صلاحیت نامزدها یک مساله همیشگی نیست و این موضوع به صورت شناور و روزانه انجام می‌شود.

هم‌چنین کمیته بدوی در هنگام اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده که شامل مدارک و امضاهای اخذ شده برای معرفی به نهادهای قضایی بود، اعلام کرده بود که هر گونه عملی تا روز انتخابات می‌تواند منجر به رد صلاحیت‌ نامزدها شود.