یکی از راه هایی که انسان ها برای ایجاد نشاط در زندگی خود انتخاب می کنند ورزش و استفاده از امکانات خوب ورزشی و تفریحی از جمله پیست های اسکی است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  خبرگزاری موج یکی از راه هایی که انسان ها برای ایجاد نشاط در زندگی خود انتخاب می کنند ورزش و استفاده از امکانات خوب ورزشی و تفریحی از جمله پیست های اسکی است. 

پیست های اسکی به دلیل شرایط سختی که از نظر فضای طبیعی حاکم بر آن ها تحمیل می کند باید از منظر حفظ و حراست از جان استفاده کنندگان و ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد.پیست های استاندارد می تواند شرایط مناسبی را برای ورزش دوستان در هوای سرد فراهم کند و خارج از استاندار بودن لوازم و پیست ها نتایج ناگواری را به همراه خواهد داشت.

اشاره به این مقدمه ناشی از آن است که پیست اسکی دربندسر بدون در نظر گرفتن استاندارد دستگاه های تله سیژ آن همچنان فعال است.

حسن شمشکی مدیر پیست اسکی دیزین بعد از اتفاق رخ داده و سقوط دختر بچه 9 ساله از تله سیژ این پیست گفت: بعد از اینکه دختر بچه 9 ساله از روی صندلی اش به زمین افتاد دیگر نمی دانستم چگونه این موضوع را جمع کنم زیرا هر حرفی که می زدم برعلیه خودم استفاده می شد.

وی افزود:اما باید بگویم که آن اتفاق ربطی به نقص فنی دستگاه های ما نداشت، موضوع سقوط دختر بچه و بزرگ نمایی آن مشکل شخصی بود زیرا وی نتوانست حفاظ دستگاه را ببندد و در نهایت با تکان هایی که خورد از بالای دستگاه به زمین افتاد ضمن اینکه تیم امداد کمتر از 2 دقیقه پایین تله سیژ مستقر بودند و با وسایلی که داشتند نگذاشتند اتفاقی برای آن دختر بیافتد.

وی در مورد استاندارد نبودن تله سیژ و استفاده آن در چنین شرایطی گفت: در مورد استاندارد این دستگاه ها باید بگویم که دوره بازرسی آن انجام شده بود اما هنوز مجوز استاندارد نگرفته بودیم از آنجایی که پیست شمشک بسته بود و مسیر پیست دیزین به دلیل ریزش بهمن مسدود بود ازدحام جمعیت در دربند سر زیاد شد و  به همین دلیل ناچار شدیم از تله سیژ های این پیست استفاده کنیم که متاسفانه آن حادثه رخ داد.

حال با وجود اینکه رییس استاندارد استان تهران بعد از گزارش مرور نیوز از پیست اسکی دربند سر بازدید از دستگاه ها، دستگاه های(تله سیژ) غیر استاندارد را پلمب کرد.

به گفته مسوولین، تله سیژ پیست دربندسر فک پلمب شده و برای رفع نواقص فعالیت می کند. توجه به این نکته حایز اهمیت است که تا اخذ مجوز استاندارد این پیست نمی تواند تله سیژ خود را برای جابجایی مردم و ورزشکاران فعال کند که متاسفانه در فیلم زیر دیده می شود که تلی سیژ در حال جابجایی مردم می باشد.

اینک این سووال مطرح می شود که نباید برای حراست از جان مردم و ورزش دوستانی که برای حفظ سلامتی خود از این اماکن استفاده می کنند امکانات را در حد استاندارد تهیه و در اختیار آن ها قرار داد.