مدیر عامل شرکت بیو دارو از نامه نگاری مجدد برای دریافت مجوز تاسیس سومین مرکز پلاسما به وزارت بهداشت خبر داد.

محمد شاه بختی در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز درباره مرکز شماره 3 جمع آوری پلاسما بیودارو اظهار داشت: براساس مجوز وزارت بهداشت، شرکت بیودارو مجاز به تاسیس چهار مرکز جمع آوری پلاسما در تهران  بود که به ترتیب در خیابان فلسطین، شهرک غرب، تهرانپارس و شهر ری جانمایی شده که در حال حاضر سه مرکز در حال فعالیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز شماره 3 قرار بود در شرق تهران تاسیس شود که به دلیل مشکلات مکانی موفق به راه اندازی آن نشدیم و این امر سبب لغو مجوز شد، گفت: شرکت بیو دارو مجددا نامه نگاری های لازم برای دریافت مجدد مجوز برای وزارت بهداشت را صادر کرده است تا بلافاصله اقدام به تاسیس سومین مرکز کند.

شاه بختی با بیان اینکه شرکت بیودارو براساس قراردادی با یکی از شرکت های اروپایی، پلاسماهای جمع آوری شده را به خارج از کشور ارسال می‌کند تا پس از فرآوری و تبدیل آن به داروهای خاص، برای استفاده بیماران ایرانی، به کشور تحویل داده شود، گفت: با ارسال پلاسما به آلمان داروهای خاص و گران‌قیمتی همچون فاکتورهای 8 و 9 انعقادی، آلبومین و ایمونوگلوبولین وریدی تولید خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت بیو دارو، چشم انداز این شرکت راه اندازی 5 مرکز اهدای پلاسما است که علی رغم هزینه بالا، این کارسبب خواهد شد مشتقات پلاسما راهی بازار های بین المللی شود.