فرماندهی انتظامی استان اصفهان با صدور بیانیه ای از 13 آبان به عنوان برگ زرینی در تاریخ حماسه های ملت ایران نام برد و بر همراهی مجموعه این نیرو در مراسم بزرگداشت این روز تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، در این بیاینه آمده است: سیزده آبان یکی از روزهای درخشانی است که بر تارک مقدس تاریخ انقلاب اسلامی نورافشانی می کند؛ سیزده آبان به تنهایی بستر وقایع مهمی شد، که هر کدام نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است، 13 آبان یاد آور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ما است.

به یاد می آوریم که  در چنین روزی بود که رژیم منحوس پهلوی امام خمینی (ره) را به ترکیه تبعید کرد تا به خیال خود انقلاب مردم را خاموش کند، او حتی اعتراض قانونی دانش آموزان و دانشجویان به سفر رئیس جمهور امریکا را نیز تاب نیاورد و آنان را به خاک و خون کشید، اما مقاومت ملت ایران در برابر ظلم و بیدادگری به نتیجه رسید و انقلاب دوم به دست همان دانش آموزان و دانشجویان که رهرو دوستان شهید خود بودند به وقوع پیوست و بر سیطره لانه جاسوسی بر کشور عزیزمان پایان داد.

بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در13 آبان 1357، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه ی احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفید انداختند. این جوانان دانش پو بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته ی خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. همان ها بودند که در دوران دفاع مقدس هم حماسه های بزرگی را آفریدند و به همه درس رشادت، شهامت و ایثار دادند.

اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گرفته و هم چون گذشته در برابر جنگ نرم دشمن حماسه ای جدید بیافرینند و نقشه های دشمن برای به انحطاط کشیدن نسل جوان آینده این مرزو بوم و تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش برآب کرده و دولت های استعمارگری را مایوس نمایند.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و دانشجو و تبریک این روز به تمامی دانش آموزان عزیز و مردم ولایتمدار و استکبارستیزاستان اصفهان ضمن دعوت از تمام اقشار مختلف برای حضوری باشکوه در مراسم یوم الله 13 آبان اعلام می دارد که مجموعه کارکنان این فرماندهی نیز همراه و همگام با شهروندان در این مراسم شرکت کرده و  با آرمان های بلند امام و رهبری و شهدای انقلاب پیمانی دوباره می بندند.