مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: تردد در جاده‌های استان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و تا کنون ۱۲۲ میلیون تردد داشته‌ایم.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، داریوش امانی در نشست خبری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل پایانه‌ها اظهار داشت: راهداری از اداره کل راه و شهرسازی جدا و به حمل ‌و نقل پایانه‌ها پیوست که با این ادغام نام اداره به راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تغییر یافت، در این ادغام 900 نفر نیرو به 90 نیرو اداره اضافه شد و البته ضرورت این مسئله از سال‌های پیش حس می‌شد.

وی افزود: مقام عالی وزارت از سال گذشته به دنبال این مسئله بود که وزارت راه‌ و‌ شهرسازی چابک‌سازی شود و وزارتخانه به این نتیجه رسید که 2 اداره در یکدیگر ادغام شوند، البته ما به زمانی برای جابه‌جایی نیرو و حل برخی مشکلات نیاز داریم، خوشبختانه استان اصفهان در بحث این ادغام پیشرو بوده که با توجه به مصوبه شورای عالی اداری کشور این ادغام هم‌زمان صورت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه اصفهان نخستین استان در این ادغام بوده، خاطرنشان کرد: جابه‌جایی بار در 6 ماهه نخست امسال حدود 7 درصد رشد، جابه‌جایی مسافر 6 درصد کاهش داشت، همچنین پایانه‌های کالا 6 پایانه بوده که شهرک حمل‌ و نقل جدید اصفهان در شاهین‌شهر کلنگ زنی شد و اقدامات اولیه نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پایانه‌های مسافربری افزایش یافته، تصریح کرد: با افتتاح پایانه خمینی شهر تعداد پایانه‌های استان به 27 پایانه رسید، پاسگاه‌های پلیس‌راه نیز به 14 پاسگاه افزایش یافت، در بخش تصادفات نسبت به مشابه سال گذشته نیز 5 درصد افزایش داشته‌ایم که امیدواریم تا پایان سال به رشد منفی برسد، همچنین محورهای مجهز به تردد شمار 100 محور بوده که مسیرهای رفت و برگشت مجهز شده است.

امانی بیان کرد: تردد نسبت به مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته که تا کنون 122 میلیون تردد داشته‌ایم، تعداد دوربین‌ها 160 دستگاه بوده که شامل 55 دوربین نظارت تصویری و 105 دوربین ثبت تخلف است، همچنین 11 هزار و 500 کیلومتر در استان راه وجود دارد که 900 پرسنل راهداری اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به نسبت تعداد سیستم‌های آنلاین همه اطلاعات راه را در لحظه دریافت می‌کنیم که این اقدامات بر اساس نیازسنجی و اقدامات علمی صورت گرفته و امیدواریم در پایان سال آمار قابل قبولی را داشته باشیم، با توجه به اقداماتی که در محور اصفهان-قم داشته‌ایم درصد تخلفات این مسیر 18.5 درصد کاهش یافته و در تصادفات این محور شاهد 21 درصد کاهش بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به فعال‌سازی ستاد اربعین اصفهان اظهار داشت: در ستاد اربعین استان قرار بر این بود تا اصفهان مرز مهران را پوشش دهد و سعی بر این داشتیم تا با مذاکره با مسئولان ایلام بهترین خدمات را به مسافرین اصفهانی دهیم که متأسفانه پس از این اقدامات ستاد اربعین کشور، اصفهان را به استان خوزستان وارد کرد تا مسافران اصفهان از مرز چذابه و شلمچه تردد کنند که این مسئله سبب شد تا ما اقدامات جدیدی را در این محور صورت دهیم.

وی افزود: با توجه به تجربه سال گذشته جلساتی را با مسئولان خوزستان داشتیم و سعی بر این داریم تا مشکلات سال گذشته دیگر تکرار نشود و قرار بر این شد تا تعیین پارکینگ خصوصی برای اتوبوس‌های اصفهان مسافران دچار سردرگمی نشوند.