وزارت نفت کویت اعلام کرد که به منظور توسعه همکاری ها، چین در بزرگترین تاسیسات نفی کویت سرمایه گذاری خواهد کرد که این اقدام در چارچوب توسعه صنایع نفتی این کشور و تقویت موقعیت کویت در 'اوپک' صورت می گیرد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روزنامه 'کویت تایمز'، وزارت نفت کویت تاکید کرد که شرکت نفتی 'سینوبیک' چین برنده مناقصه توسعه پالایشگاه 'الاحمدی' که بزرگ ترین تأسیسات نفتی کویت است، شده و امتیاز کامل اجرای طرح توسعه این پالایشگاه را تصاحب کرده است.
شرکت سینوبیک چین در رقابت با یک کمپانی سرشناس ایتالیایی برنده مناقصه شده و تأسیسات بزرگ تصفیه و استخراج گوگرد در پالایشگاه الاحمدی کویت را احداث خواهد کرد. 
کویت قصد دارد در شش سال آینده ٤٢ میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند و با وجود افت قیمت نفت، این کشور تا پایان سال ٢٠٢٢ میلادی سرمایه گذاری کلانی را در این صنعت انجام خواهد داد. 
با توجه به این که کویت در پی اعمال راهبردی سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوختهای پاک' (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال ٢٠٢٢ میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد. 
مقامات شرکت ملی نفت کویت در نشست کمیسیون نفت این کشور نیز اعلام کرده اند که این سرمایه گذاری ها در جهت توسعه دو پالایشگاه اصلی بندر الاحمدی و بندر 'عبدالله' خواهد بود. 
مقامات این نهاد همچنین با عنوان کردن موضوع طرح سوخت های پاک در این نشست، اعلام کردند که بیش از نیمی از این طرح تا کنون انجام شده و در نظر دارند که تا پایان سال جاری میلادی ٧٥ درصد از آن را تکمیل کنند. 
از سویی دیگر وزارت تجارت و صنایع کویت با طرح پیشنهادی شرکت دولتی 'نفت کویت' (KPC) مبنی بر ایجاد یک شرکت زیرمجموعه برای توسعه و اجرای طرح های مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه موافقت کرده است. 
شرکت جدید موسوم به 'صنایع پتروشیمی متمرکز کویت' (Integrated Petrochemical Industries) که برای شروع به کار خود سرمایه ای حدود شش میلیارد دلار در اختیار خواهد داشت، قرار است تعداد زیادی طرح را در حوزه صنایع پایین دستی اجرایی کند. از جمله می توان به احداث مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه 'الزور' (Al-Zour) با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز و یک ترمینال جدید واردات 'ال ان جی' (LNG) اشاره کرد. 
'شرکت ملی نفت کویت' (KNPC) که یکی دیگر از زیرمجموعه های شرکت نفت کویت محسوب می شود، در حال پیشبرد مراحل اولیه ساخت پالایشگاه یاد شده است که انتظار می رود ظرفیت پالایشگاهی کویت را به یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد.
به گزارش روزنامه کویت تایمز، انتظار می رود بخشی از سهام شرکت تازه تاسیس برای فروش اختصاص یابد. «انس الصالح» سرپرست وزارت نفت کویت، در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که دولت این کشور قصد دارد بخش اندکی از سهام شرکت های زیرمجموعه دولتی را ظرف چهار سال آینده واگذار کند.