بیش از40 پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان که پس از طی مراحل قانونی و گرفتن ویزای شینگن و با هزینه شخصی به مسابقات جهانی 2016 فنلاند رفته بودند از شرکت درمسابقات بازماندند.

بهرام چراغی سخنگو تیم پیشکسوتان برای مسابقات فنلاند به خبرنگار ورزشی مرور نیوز گفت: فدراسیون کشتی فنلاند و نماینده اتحادیه جهانی مایل بود ایرانی ها شرکت کنند اما نامه دقیقه  90 خادم همه امیدهای موسپیدان مظلوم را بر باد داد.اعتراض مودبانه و خاموش پیشکسوتان در روی تشک مسابقات 10 دقیقه قبل از وزن کشی بازتاب فراوانی داشت و کشتی گیران چند کشور با شعار الله اکبر و درآغوش کشیدن ایرانی ها ابراز همدردی کردند. 

اعتراض پیشکسوتان کشتی در فنلاند 

وی در ادامه افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند دکتر جلالی و معاون ایشان نیز با حضور چند مرحله ای درمحل اسکان پیشکسوتان نهایت محبت و همدردی را داشتند و بارها به خادم زنگ زدند اما آقای ادعا گوشی خود راخاموش کردند تا علی رفوگر با وقت کشی و پاسخ های بیهوده کار راتمام کنند. شکوائیه پیشکسوتان در خصوص ادعای شرف و خسارت به سفیر ایران در فنلاند و پس از آن به وزیر ورزش دکتر گودرزی رسیده که امیدواریم هرچه سریعتر با عاملین برخورد قانونی شود. لازم به ذکر است سرپرست تیم خسرو زمانی بدلیل فشارهای وارده روحی پس از عدم پذیرش کشتی گیران تا مرز سکته قلبی پیش رفت که خوشبختانه باتلاش اطرافیان به خیر گذشت.

زمانی پیشکسوت کشتی

چراغی خاطر نشان ساخت: حالا پیشکسوتان مال و شخصیت شان را باخته اند و بی صبرانه و البته محترمانه منتظر جوابگویی شخص خادم هستند و به سادگی از کنار این مساله مهم نخواهند گذشت. شما نیز به این کمپینگ و تشکل مجازی ملحق شوید تا دیگر هرگز کسی اجازه بی احترامی به هیچ پیشکسوتی را ندهد. "هرکه خواهد من و تو ما نشویم خانه اش ویران باد.من اگر ما نشوم تو اگر ما نشوی ..تنهاییم..من اگر بنشینم .تواگر بنشینی پس که برمی خیزد.تواگر برخیزی .من اگربرخیزم .همه برمی خیزند..."

با توجه به مسائل پیش آمده پیشکسوتان تصمیم گرفتند تا طی نامه ای اعتراض خود را نسبت به بی توجهی خادم به وزیر ورزش بدهند که متن نامه به شرح زیر است:

نامه پیشکسوتان به وزیر

لازم به ذکر است که پیشکسوتان در طول مدت اقامت در فنلاند در مسجد هلسینکی به سر می بردند که مردم آن شهر برایشان بالشت و پتو فراهم کردند این از افتخارات فدراسیون کشتی آقای خادم است که می تواند بعد از کشتی فرنگی در المپیک به آن افتخار کند.