ائتلاف آمریکا به بهانه مبارزه با داعش دومین پایگاه را در مرزهای سوریه و عراق برای تروریستهای وابسته به ارتش آزاد ایجاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع وابسته به گروه تروریستی «جیش مغاویر الثوره» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد از ایجاد یک پایگاه نظامی دیگر توسط واشنگتن در سوریه خبر داد.

این منبع به خبرگزاری الجزیره گفت که این پایگاه توسط ائتلاف آمریکا برای حمایت از ارتش آزاد در منطقه «خبره الزقف» در مرزهای سوریه و عراق ایجاد شده و تجهیز آن نیز به پایان رسیده است.

به گفته این منبع، این پایگاه جدید مجهز به مهمات، سلاح و عناصر وابسته به تروریستهای معارض و ائتلاف آمریکاست.

ائتلاف آمریکا پیش از این سه پایگاه نظامی در سوریه ایجاد کرده بود که دو پایگاه برای نیروهای دموکراتیک سوریه واقع در شمال بود و یک پایگاه نیز در مناطق اشغالی ارتش آزاد در صحرای این سوریه.

«مهند الطلاع» سرکرده جیش المغاویر اعلام کرد که این پایگاه در 60 کیلومتری شمال شرق پایگاه «التنف» و 130 کیلومتری شهری البوکمال واقع در ریف دیرلزور ایجاد شده است.

الطلاع مدعی شد که هدف از ایجاد این پایگاه، برگزاری دوره های آموزشی و عملیات نظامی شبانه روزی علیه داعش است و به عنوان گام مقدماتی برای عملیات نظامی دیگر به سمت شرق است.

به گزارش پایگاه خبری «عنب» وابسته به معارضان، از این پایگاه برای آغاز عملیات نظامی در منطقه صحرای سوریه نیز استفاده خواهد شد.

واشنگتن سال گذشته در منطقه التنف سوریه یک پایگاه نظامی ایجاد کرد که نیروهای آمریکایی و انگلیسی، تروریستهای ارتش آزاد از جمله مغاویر الثوره را آموزش میدهند.

ائتلاف آمریکا چندی پیش با با پخش هوایی اعلامیه در مناطق تحت اشغال خود در صحرای سوریه نیز به ارتش سوریه هشدار داد که به منطقه التنف نزدیک نشوند.