دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نتانیاهو می‌خواهد قدرت ما را بگیرد و این در زمانی صورت می‌گیرد که خودش به دنبال کسب قدرت بیشتر است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از العهد، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: روند مقاومت قاطعانه و قوی بوده و پیروزی‌هایی را محقق ساخته است.

وی عنوان داشت: این دستاوردهای تاریخی با خون شهداء محقق شده است. کاروان‌های شهدای ما پی در پی می‌آید و پیروزی‌هایی را در هر میدانی که ما وارد آن می‌شویم، رقم می‌زند. ما با مدد خون شهدایمان و از طریق معادله طلایی و قدرت‌های موشکی مقاومت، از سرزمین و خاک خود حفاظت می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: بیشتر خانواده‌های شهدای ما در فدا کردن سایر فرزندان خود بخل نورزیدند و بیش از ۱۳۵ خانواده هستند که بیش از یک شهید داده‌اند.

وی افزود: نتانیاهو می‌خواهد قدرت ما را بگیرد و این در زمانی صورت می‌گیرد که خودش به دنبال کسب قدرت بیشتر است. خود نتانیاهو تاکید کرده است که کلید اصلی همان قدرت همان است نه اشغالگری و مشکل او با ما قدرت‌مندی ما است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: دشمن با ایجاد هول و وحشت و إعمال فشارها و استفاده از آمریکایی‌ها، به دنبال تمرکز بر قدرت موشکی مقاومت است. تهدیدها و إعمال فشارها و تحریم‌ها علیه ما کارساز نیست و ما از کشور خود دفاع خواهیم کرد، چراکه اگر پشت کشور خود را خالی کنیم، لبنان در معرض تجاوزگری قرار می‌گیرد.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: ما قطعاً به هر گونه تعدی به لبنان یا حمله هوایی یا بمباران پاسخ خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که همچون گذشته، دشمن حریم کشور ما را در هم بشکند.

سید حسن نصرالله درخصوص عادی سازی روابط میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما هرگونه عادی سازی با دشمن اسرائیلی را محکوم می‌کنیم، حال این عادی سازی از سوی هر طرفی یا به هر شکلی صورت بگیرد. ما تمامی ملت‌ها را به مخالفت با عادی سازی و محکوم کردن هر نوع آن فرا می‌خوانیم؛ برای رویارویی با عادی سازی، باید وارد این نبرد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به مردم فلسطین نیز تصریح کرد: به خاطر گام‌های عادی سازی اندوهگین نباشید، چراکه آنچه که در گذشته در خفا و پنهان انجام می‌شد، در حال حاضر به صورت علنی صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: عادی‌ سازی کنونی با اسرائیل به نفاق عربی پایان می‌دهد و نقاب را از چهره نیرنگ‌بازان و منافقان برمی‌دارد. وجود افراد منافق و نیرنگ باز و افراد متوهم است که پیروزی و رشد آگاهی واقعی را به تعویق می‌اندازد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: با وجود تمام ظلمی که از سوی کشورهای عربی در حق سوریه به وقوع پیوست، اما سوریه موضع خود در حمایت از مساله فلسطین و مقاومت را تغییر نداد. اگر ملت و رهبری و دولت سوریه پایداری نمی‌کردند، ما شاهد سفر نتانیاهو و افراد دیگر به دمشق بودیم. ما نمونه‌های درخشان بسیاری در رویارویی با عادی سازی داریم؛ همانند آنچه که در تونس و نیز در لبنان رخ داده است.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: ما ساکنان جولان اشغالی سوریه که انتخابات رژیم اشغالگر را ناکام گذاشتند و به هویت خود پایبندی جستند، قدر می‌نهیم.

وی افزود: اینکه رژیم اشغالگر صدها عملیات فلسطینی‌ها را ناکام گذاشته است، خود حکایت از روحیه مقاومت فلسطینی‌ها دارد. مردم غزه نیز با راهپیمایی‌های بازگشت و جانفشانی‌هایشان، امیدی را برای مخالفت با تسلیم شدن ایجاد می‌کنند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: عجیب است که جهانی که جنایت قتل خاشقجی آن را غافلگیر کرده است، از جنایت‌های عربستان در یمن متعجب نمی‌شود.

وی افزود: ما در مقابل وضعیت جدیدی در یمن به دلیل مساله خاشقجی قرار داریم و خوب است که اظهاراتی در دعوت به پایان جنگ مطرح می‌شود. دعوت‌های آمریکا به پایان جنگ در یمن ممکن است که یک نیرنگ باشد، اما باید در خصوص زمان مطرح شدن این دعوت‌ها تأمل کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: دعوت‌ها برای پایان جنگ نتیجه پایداری مردم یمن است و ممکن است با هدف نجات ائتلاف سعودی از باتلاق یمن باشد.

دبیرکل حزب الله اظهار کرد: اعلام طرح آمریکا برای آتش‌بس پس از یک ماه از شدیدترین تجاوزات به ساحل غربی در یمن صورت گرفت.

وی خطاب به مردم یمن گفت: صبر کنید و در پایگاه‌های خود پایداری کنید، چراکه شما امروز بیش از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک هستید.