رکس تیلرسون اخبار منتشر شده درباره اخراج او از سمت ریاست وزارت امور خارجه آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز ، به نقل از رویترز رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (شنبه) بار دیگر ادعاهای مطرح شده درباره اخراج وی از این سمت و جایگزین کردن او با مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا را تکذیب کرد.

زمانی که در یک مصاحبه در وزارت امور خارجه آمریکا از تیلرسون پرسش شد آیا گزارشهای منتشر شده درباره اخراج وی حقیقت دارد یا خیر، وی این خبر را تکذیب کرد و گفت: مردم باید منابع بهتری پیدا کنند. من تا زمانی که بتوانم مفید باشم و توانسته باشم کاری انجام دهم در این سمت خدمت می کنم. امیدوارم سال آینده هم در همین جایگاه باشم.

روز پنجشنبه روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد آمریکا اعلام کرد کاخ سفید قصد دارد در چند هفته آینده مایک پمپئو را به جای رکس تیلرسو» در سمت وزارت امور خارجه منصوب کند. این روزنامه همچنین نوشت سناتور تام کاتن هم قرار است جایگزین مایک پمپئو در سازمان سیا شود.

تیلرسون پیش از این هم انتشار چنین اخباری را خنده دار توصیف کرد. ترامپ هم با تکذیب این اخبار در حساب توییتر خود اعلام کرد: رکس تیلرسون هیچ جا نمی رود و رسانه هایی که غیر از این گزارش دهند، اخبار جعلی هستند.

او همچنین اعلام کرد: در برخی مسائل با رکس تیلرسون اختلاف نظر داریم؛ اما به همکاری با هم ادامه می دهیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که روابط تیلرسون و ترامپ این روزها به دلیل موضع نرم تر وزیر امور خارجه آمریکا در قبال کره شمالی و همچنین برنامه هسته ای ایران به سردی گراییده است. ترامپ در ماه اکتبر در توییتر اعلام کرد که به تیلرسون گفته است وقت خود را برای مذاکره با کره شمالی تلف نکند.

حدود دو ماه پیش هم گزارشهایی منتشر شده بود درباره اینکه تیلرسون، ترامپ را فردی ابله و کودن نامیده است. این در حالیست که تیلرسون انکار کرد که چنین اظهاراتی را علیه رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده است.