معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: جشنواره جابر ابن حیان نماد همکاری و همراهی است و بنیاد آن بر اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان استوار است و جوانه‌هایی را که در دستان دانش‌آموزان امروز شکل گرفته است، بارور خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز ، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی جابر ابن حیان، اظهار داشت: حدود 13 میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش حضور دارند و این وزارتخانه تلاش می‌کند، مطالبات از نظام آموزشی را به حداقل ممکن کاهش دهد.

حکیم‌زاده با اشاره به رشد 8 درصدی مربیان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره جابر ابن حیان تصریح کرد: این جشنواره دقیقاً در مسیری حرکت می‌کند که قرآن ما را به آن دعوت کرده است و بنابر قول قرآن، کسانی که اهل تفکر، تعقل و خردورزی هستند از آن بهره خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره جابر ابن حیان نماد همکاری و همراهی است، افزود: بنیاد این جشنواره بر اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان استوار است و جوانه‌هایی را که در دستان دانش‌آموزان امروز شکل گرفته است، بارور خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امیدواریم چالش‌هایی از جمله؛ تجملی شدن و توجه به حاشیه، فرصت پژوهش و خلاقیت در این جشنواره از دانش‌آموزان نگیرد، چرا که به یقین ساخته دست کودکان هرچند ساده، ارزشمنداست.

در این مراسم از تمبر یادبود ششمین جشنواره کشوری جابر ابن حیان رونمایی شد.