سرپرست سازمان امداد و نجات از ارائه خدمات امدادی به بیش از 15 هزار زائر در اربعین حسینی خبر داد و گفت: 192 نفر در حوادث ترافیکی اربعین مصدوم شدند که 61 نفر آنها توسط نیروهای هلال‌احمر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شدند.

مرتضی سلیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار مرور نیوز  درباره خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی طی 12 روز گذشته اظهار داشت: بیش از 29 هزار و 400 نفر در این مدت به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر مراجعه کرده و 15 هزار و 579 نفر از خدمات امدادی همچون اسکان اضطراری، کنترل قند و فشار خون بهره‌مند شده‌اند.

وی  در ادامه با بیان اینکه بیش از 13 هزار و 700 نفر نیز از خدمات سرپایی بهره‌مند شدند، گفت: 192 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. البته 19 مورد از این انتقال‌ها به صورت هوایی انجام شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات به عملیات ترافیکی همچنین در مورد طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: 49 مورد عملیات امدادی طی این مدت در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، فارس و کرمانشاه صورت گرفته است

وی با اشاره به اینکه  403 نفر دچار حادثه شدند، گفت: 192 نفر در حوادث ترافیکی مصدوم شدند که 61 مورد آنها توسط نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین  در این مدت 20 نفر در عملیات رهاسازی از مرگ نجات یافته‌اند که 16 نفر نیز از خدمات سرپایی هلال‌احمر در حوادث ترافیکی بهره‌مند شدند.