سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنجشنبه 2 آبان 98 خبر داد

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنجشنبه 2 آبان 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 91 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 97 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه روز پنجشنبه (2 آبان 98) با افزایش تردد خودروها همراه با سرعت اندک باد، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها مهیا شده و سبب خواهد شد وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) قرار گیرد. 

نظری گفت: به‌تدریج با رشد ابرناکی احتمال بارش پراکنده در پاره‌ای از مناطق وجود دارد اما به دلیل ناچیز بودن سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها، تداوم شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با کاهش میزان ناپایداری جوی همراه با افزایش سرعت باد و گاهی بارش باران در شبانگاه پنجشنبه و با وجود ازدیاد ترافیک، در اکثر مناطق پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود.

وی  بیان کرد: با برقراری جو آرام از نخستین ساعات روز جمعه (3 آبان 98)، انتظار می‌رود در برخی ساعات صبحگاه افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق و به تبع آن برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق مشاهده گردد.

نظری ادامه داد: در طول روز با رشد ابرناکی همراه با کاهش دما، احتمال بارش‌های پراکنده در ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان ذکر است در اواخر وقت جمعه نیز با افزایش نسبی سرعت باد و تداوم آن تا پایان شب، از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته و برقراری شرایط مطلوب در اکثر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.