خبر تکان دهنده دستگیری یک پزشک قلابی در شهرستان مسجد سلیمان که بمدت دو سال به طبابت مشغول بوده جامعه خوزستان را در حیرتی وصف نشدنی فرو برد.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، خبر تکان دهنده دستگیری یک پزشک قلابی در شهرستان مسجد سلیمان که به مدت دو سال به طبابت مشغول بود، جامعه  خوزستان را در حیرتی وصف نشدنی فرو برده و از آنجا که با مرگ یکی از هموطنان زمینه دستگیری وی  فراهم شد، باعث تاثر و تاسف بیشتر می شود.

بر اساس رویه های مدیریتی موجود در قریب به اتفاق کشورهای جهان، حوزه بهداشت و درمان جز حساس ترین حوزه هایی است که باید تحت مراقبت مستمر و دقیق قرار بگیرد زیرا خروجی آن با جان و سلامت انسانها سر و کار دارد.

طبق تحقیقات کاراگاهان پلیس آگاهی ،این فرد با نام «ن.ن» یک دانش آموخته مقطع فوق دیپلم است که در کنار مرحوم«دکتر علیرضا دیدار» به عنوان پرستار همکاری کرده است و پس از فوت او به دلیل تشابه ظاهری که با هم داشتند با مدارک و عنوان پزشک فوت شده چه در بیمارستان و چه در مطب خصوصی مشغول به فعالیت شده است.

 فرمانده انتظامی مسجد سلیمان در این رابطه گفت: مأمورین آگاهی این شهرستان با وقوع یک فقره فوت مشکوک در بیمارستان 22 بهمن با انجام تحقیقات کامل و فنی از کارکنان بیمارستان مذکور، پس از هماهنگی قضایی نسبت به احضار پزشک معالج متوفی به عنوان مطلع و انجام تحقیقات کارشناسانه در خصوص وی اقدام کردند تا اینکه با شگردهای خاص متوجه عدم انطباق هویت اصلی پزشک با مدارک وی شدند و با ادامه تحقیقات معلوم شد هویت این پزشک جعلی است. هویت اعلامی این فرد نیز پزشک بوده است اما چند سال قبل فوت شده و این فرد جاعل از مدارک وی سو استفاده کرده و آزادانه به طبابت پرداخته است.

حوادث مشابهی نیز در ماههای اخیر در بیمارستانهای خوزستان اتفاق افتاده که مسوولان علوم پزشکی با توجیهات خاص خود سعی در رفع مسوولیت و عدم تقبل خطا در این موارد را داشتند.

 4 نفر در بیمارستان سینا فوت کردند

حادثه مرگ 4 نفر در بیمارستان سینا کوت عبدالله  که پس از انجام دیالیز در این بیمارستان در فاصله دو روزه با علائم مشابه جان خود را از دست دادند.در آن روزها نمایندگان مردم اهواز در مجلس صراحتا از قصور مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز(جندی شاپور) و بروز تخلفات متعدد صحبت کردند.پرونده ای که با ارسال  هیئت کارشناسانی از وزارت بهداشت و بررسی های صورت گرفته در نهایت معاون وزیر بهداشت علت فوت را خوردن غذای نذری دانست!

مرگ یک مادر پس از زایمان در بیمارستان سوسنگرد

حادثه مرگ زن سوسنگردی که حین زایمان با خونریزی شدید مواجه شد و به علت نبود چند کیسه خون، جان انسان بی گناهی در این بیمارستان گرفته شد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با طبیعی دانستن مرگ مادر سوسنگردی از آمارهای فوت حین زایمان قبل و بعد از انقلاب می گوید و با مقایسه ای ساده، سعی در تحسین اوضاع می کند.

نقطه مشترک تمامی موارد اشاره شده نبود نظارت کافی دانشگاه علوم پزشکی اهواز(جندی شاپور) و به صورت خاص معاونت درمان این دانشگاه است.

حال این سوال مطرح می شود که چنین حجمی از ناهنجاریهای مدیریتی زاییده تصادف و طبیعی است؟

مرور نیوز آماده دریافت توضیحات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز(جندی شاپور) می باشد.