سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 21 آذر 98 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران پنج شنبه 21 آذر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 76 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 91 همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.

نظری گفت:  بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با برقراری جو آرام و آسمان صاف در صبحگاه روز پنجشنبه (21 آذر 98) به‌همراه افزایش تردد خودروها، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها مهیا شده و سبب خواهد شد کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

وی گفت: تداوم وضعیت جوی در طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و احتمال می‌رود مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بمانند.

وی ادامه داد: همچنین در شامگاه پنجشنبه همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در بعضی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود، هرچند با افزایش نسبی سرعت باد احتمال می‌رود با پراکنده شدن آلاینده‌ها شاهد بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت باشیم.

نظری بیان کرد: با وجودکاهش تردد خودروها در روز تعطیل و عدم وزش باد مؤثر در ساعات گذشته، در صبح روز جمعه (22 آذر 98) افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده گردد و به ویژه در مناطق پرتردد با تجمع ذرات معلق و شرایط نامطلوب کیفیت هوا روبه رو خواهیم شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان‌ذکر است با رشد ابر و گاهی بارش باران در طی روز جمعه، بر میزان ناپایداری جو افزوده شده و سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد با این حال در ساعات پایانی جمعه و با افزایش حجم ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش پیدا کرده و به تبع آن شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش بینی می‌شود.