در کنار اقدامات آموزشی، بنیاد علوی در طول ۲ سال بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی (میانگین ماهانه ۶۵۰ میلیون تومان) در چالدران پرداخت کرده است.

به گزارش مرور نیوز، پیاده سازی الگوی آبادانی و پیشرفت مناطق محروم در چالدران از سال ۹۶ با مشاوره مطالعاتی دانشگاه تهران آغاز شد و مناطق محروم نیز در این شهرستان اولویت بندی شدند.

بنیاد علوی در این طرح، رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، درون زایی اقتصاد شهرستان، افزایش بازدهی تولید و توسعه صادرات اهالی چالدران را در دستور کار قرار داد.

در همین راستا، در کنار اقدامات آموزشی، بنیاد علوی در طول ۲ سال بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی (میانگین ماهانه ۶۵۰ میلیون تومان) در چالدران پرداخت کرده است.

محسن منصوری مدیر عامل بنیاد علوی در جریان بازدید از طرح‌های اشتغال زایی در چالدران گفت: این بنیاد با هدف توانمند سازی و ایجاد اشتغال، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۷۰ طرح اشتغال زایی را در مناطق شهری و روستایی چالدران با پرداخت تسهیلات کم بهره اجرا نموده است.

مدیر عامل بنیاد علوی کشور با بیان اینکه طرح‌های اجرا شده در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، صنعت و دامداری هستند خاطرنشان کرد: تاکنون با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۳۶ نفر به صورت مستقیم در چالدران فراهم شده است.