رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدوارم مسؤولین به جای کمک به مردم و رفع مشکلات آنها بر مشکلاتشان نیافزایند زیرا اگر مردم بدانند که قرار است مشکلاتشان حل شود حتما تحمل خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ، رییس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری منطقه ۲ تهران اظهار کرد: از خداوند می خواهم که حال خوش و‌خوبی برای مردم داشته باشد زیرا مردم تهران پیروزی ها و شکستی هایی در این سالها دیده اند اما امروز شرایط ویژه ای را شاهدیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد مراسم بدیعی بودیم زیرا همه فرصت کردند حرفهای دلشان را بزنند و خوب است که صدای مردم شنیده شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز کشورمان وضعیت خاصی را در حال گذر است. ما از روز اول انقلاب با بحران هایی نظیر فعالیت تجزیه طلبان یا دفاع مقدس و بعد از آن هم ترورها را شاهد بودیم.

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس به سوگ رحلت امام عزیزمان نشستیم بعد از آن حوادث تیرماه ماه ۷۸ را شاهد بودیم و از آن که گذر کردیم به سال ۸۸ و حوادث آن رسیدیم.

وی افزود: بعد از گذر از آن بحران ها در این اواخر شاهد یکی از سخت ترین حوادث و اتفاقات بودیم که در آبان ماه رخ داد و تعداد زیادی از هموطنان مان کشته شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از این رو آرزو می کنم بتوانیم به عنوان منتخبان مردم برای این مردم کاری کنیم که خوشی به آنها بازگردد و حال دل آنها خوش باشد.

محسن هاشمی گفت: شهرداران مناطق در نوک پیکان کمک به مردم و تلاش برای بهتر شدن اوضاعشان هستند و اجرای همین پروژه های کوچک مقیاس محله ای می تواند دل مردم را خوش کرده و به افزایش کیفیت زندگی شأن کمک شود.

وی تصریح کرد: مردم زمانی دلشان خوش می شود که اقتصاد و معیشت و به طور کلی زندگی شأن سامان داشته باشد و اگر هر کدام ما قدمی در راستای تحقق این مهم برداریم کار خود را انجام داده ایم.

* اگر مردم بدانند که قرار است مشکلاتشان حل شود حتما تحمل خواهند کرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدوارم مسؤولین به جای کمک به مردم و رفع مشکلات آنها بر مشکلاتشان نیافزایند زیرا اگر مردم بدانند که قرار است مشکلاتشان حل شود حتما تحمل خواهند کرد.

هاشمی ادامه داد: امروز اولویت های شهر تهران مشخص شده است و می دانیم که مردم از ما چه می خواهند. امروز مردم از ما شهری تمیز و آراسته می خواهند. از ما رفع مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را می خواهند.

وی گفت: در کلانشهر تهران باید حمل و نقل عمومی شکل بگیرد و باید به گونه ای عمل شود که حمل و نقل عمومی در دسترس مردم این منطقه باشد که خوشبختانه می دانیم که قرار است در این منطقه کارهای خوبی انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من هم مثل شهرداران می دانم که مشکلات بودجه ای وجود دارد اما باید کارها را آهسته آهسته آغاز کرد تا مردم هم بدانند که دارد کاری انجام می شود.

محسن هاشمی به موضوع کاهش پسماند و همچنین تفکیک از مبدا و بازیافت های منطقه ای اشاره کرد و گفت امروز باید به سمتی برویم که دیگر زباله ها از مناطق خارج نشود و در هر منطقه بازیافت شود.

وی ادامه داد: در حوزه منطقه فرحزاد مشکلاتی وجود دارد که ما هم در جلسه ای با شورایاران این منطقه از آن با خبر شدیم اما باید برای حل آن کمکی فرامنطقه ای انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید برای حل معضل سندهای زمین های این منطقه به صورت فرامنطقه ای با مسؤولان سازمان ثبت اسناد تبادل نظر و همکاری کرد.

 هاشمی افزود: ما هم می دانیم که خانه های این منطقه نیاز به ساخت و ساز جدید دارد اما شورای شهر تنها بخش تصمیم گیر نیست بلکه نهادهای دیگری هم نقش دارند.