استاندار تهران گفت: ما از عوامل شهرداری رضایت‌مندی کامل داریم ولی یکی از کمیته‌ها در شورای شهر تهران موانعی ایجاد می‌کند که باید رفع شود.

به گزارش مرور نیوز،  انوشیروان محسنی بندپی ، استاندار تهران در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: متاسفانه شهرداری تهران با توجه به مهلت مقرر شده نسبت به اجرای مصوبات این شورا اقدام نکرده و حدود 40 روز از اجرای این مصوبات تاخیر داشته است.

وی بیان داشت: مقرر شد در این جلسه بررسی‌های لازم صورت بگیرد و تعهد شهرداری تهران مبنی بر ساماندهی 6 هزار معتاد و واگذاری مراکز بهاران مورد بررسی و حصول نتیجه قرار بگیرد.

محسنی بندپی گفت: 33 میلیارد تومان سازمان بهزیستی طلبکار است که قرار شده 17 میلیارد تومان آن را ستاد مبارزه با موادمخدر و 20 میلیارد تومان دیگر را شورای اجتماعی وزارت کشور پرداخت کند.

استاندار تهران بیان داشت: تعدادی از مراکز نگهداری معتادین متجاهر نیز به زودی افتتاح می‌شود که یکی از آنها در شهریار است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اخوان با توجه به تعهدات انجام داده شده باید نسبت به تأمین آب آن در کوتاه‌ترین مدت اقدامات لازم صورت بگیرد.

محسنی‌بندپی درباره اجرای طرح یاریگران زندگی نیز گفت:‌جلسات متعددی در این خصوص انجام شده است و ما باید بیشتر هزینه‌ها را در حوزه پیشگیری اختصاص بدهیم و قطعا پیشگیری مقرون به صرفه‌تر است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در جمع‌آوری معتادین متجاهر و ساماندهی آنها اقدامات پلیس، سپاه و دستگاه قضایی فوق‌العاده بوده است.

وی یادآور شد: از آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم نیم‌رخی از وضعیت روانی جامعه دانش‌آموزان در شهر و شهرستان‌های استان تهران ارائه دهد تا بررسی‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

محسنی‌بندپی  به اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) اظهار داشت:‌این طرح توسط چند وزارتخانه مورد اجرا قرار گرفت ولی در حال حاضر مشخص نشده است که وضعیت این طرح به چه شکل است و قرار بود اقداماتی در قالب این طرح برای دانش‌آموزان و مخاطبین انجام شود.

استاندار تهران یادآور شد: یکی از نقاط ضعف ما نظارت است و در تولید قانون هم مشکلی نداریم و باید نسبت به رفع ضعف‌های نظارتی خود اقدام کنیم و هر چه سریع‌تر باید این ضعف‌ها رسیدگی شود.

وی بیان داشت:‌ در حال حاضر کشور در شرایط نامناسب اقتصادی قرار دارد و شاهد توطئه‌های مختلف دشمنان نیز هستیم. بنابر این باید اثربخشی اختصاص بودجه در سال جاری بیشتر باشد.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد:‌از اقدامات صورت گرفته در دره فرحزاد که توسط نیروی انتظامی، شهرداری و دادستانی صورت گرفته است تقدیر می‌کنیم و این تخریب پاتوق‌ها قطعاً می‌تواند یک فضای مناسبی را در اختیار شهروندان قرار دهد.

استاندار تهران گفت: شهرداری‌های مناطق 2 و 5 باید به تعهدات خود در دره فرحزاد جامه عمل بپوشانند تا مردم بتوانند از این فضا به درستی استفاده کنند.

وی گفت: ما از عوامل شهرداری رضایت‌مندی کامل داریم ولی یکی از کمیته‌ها در شورای شهر تهران موانعی ایجاد می‌کند که باید رفع شود.