رییس پلیس راهور ناجا گفت: هرگاه تصادف مهم‌ترین دغدغه دولت بوده است شاهد کاهش تصادف بوده‌ایم و نقاط حادثه‌خیز کشور نسبت به سال‌های گذشته در کاهش تصادفات اثر بخش‌تر شده‌است.

به گزارش مرور نیوز،  سرهنگ سید کمال هادیانفر ، رییس پلیس راهور ناجا در نشست شورای هماهنگی راهبردی استان فارس گفت: برقراری ایمنی تردد و حوزه تصادف مشکل جدی دنیا است و دراین راستا سالانه یک و نیم میلیون نفر جان خود را بر اثر تصادف  از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه وقوع تصادف در دنیا عامل هفتم و در ایران عامل چهارم است، افزود: تولید ناخالص ملی در کشور به میزان 8 درصد است در صورتی که سالانه بر اثر تصادف 7 درصد هزینه بر کشور تحمیل می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه در برنامه توسعه پنجم ،  مجلس دولت را مکلف کرد 31 درصد به ازای هزار خودرو تصادف راکاهش دهد، گفت: در سال 85 حدود 27 هزار کشته و 26 تا 27 نفر مجروح به ازای هر کشته روی داده‌است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در شهر‌های کشور بر اثر تصادف  17 هزار و 183 نفر جان خود را از دادند و بیش از هزار و 365  نفر هم مجروح  شدند.

رییس پلیس راهور ناجا بیان داشت: با احتساب میزان مرگ و میر ناشی از تصادف از هر 100 نفر 20 نفر جان خود را از دست می‌دهند و با اتفاقاتی که در کشور صورت گرفته به مرز 21 نفر افزایش می‌یابد.

هادیانفر اضافه کرد:  بیش از 33 دستگاه در حوزه حوادث و سوانح ترافیک نقش داشته و در این مورد پلیس، راهداری، هلال احمر، وزارت بهداشت و درمان و شهرداری‌ها مقدم هستند.

وی با تاکید براینکه هرگاه تصادف مهم‌ترین دغدغه دولت بوده است شاهد کاهش تصادف بوده‌ایم، گفت: نقاط حادثه‌خیز کشور نسبت به سال‌های گذشته در کاهش تصادفات اثر بخش‌تر شده‌است و در این راستا 251 نقطه حادثه‌خیز حاد در کشور وجود دارد  که 11 نقطه  در استان فارس است که اگر این تعداد کاهش یابد به 31 درصد می‌رسد.

هادیانفر ابراز داشت: برای برون رفت از مشکل تصادف به ویژه محدود بودن منابع باید به سمت فناوری‌های نوین، آنالیز و تحلیل داده‌های هوشمندانه گام برداشته شود.