سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز سه شنبه ۸ بهمن ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران امروز سه شنبه ۸ بهمن ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین ۱۰۹ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص ۱۰۹در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: سه‌شنبه (8 بهمن 98) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: با تداوم پایداری نسبی جوی و کاهش سرعت باد در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

وی افزود: بنابراین با انباشت آلاینده‌ها همراه با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و در اواخر وقت سه‌شنبه کیفیت هوا در بیشتر مناطق، ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در نخستین ساعات روز چهارشنبه (9 بهمن 98) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

نظری بیان کرد: رفته‌رفته با رشد ابر در برخی ساعات بعدازظهر و عدم وزش باد مؤثر، برقراری شرایط نامطلوب در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان‌ذکر است با تداوم این شرایط جوی، احتمال می‌رود در ساعات اوج ترافیک شامگاهی چهارشنبه در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.