عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس بند 3 جزء 3 ماده واحده سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 98، شهرداری مکلف است املاک قابل واگذاری را به شورای شهر تهران اعلام کند.

به گزارش مرور نیوز،  حجت نظری ، عضو شورای شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای شهر در تذکری به شهرداری  تهران گفت: آگهی فروش خانه  اقدسیه منتشر شده و باید به این مسأله توجه داشت که نه تنها خانه اقدسیه بلکه هیچ یک از اموالی که به فروش می‌رسد منطبق با اراده شورا نیست و باید شهرداری تهران قبل از فروش املاک از شورای شهر مجوز دریافت کند.

وی افزود: بر اساس بند 3 جزء 3 ماده واحده سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 98، شهرداری مکلف است املاک قابل واگذاری را به شورای شهر تهران اعلام کند.

نظری ادامه داد: همچنین طبق بند 9 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و بند 14 ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یک خرداد سال 95، شهرداری برای فروش بناهای خود باید از شورای شهر مجوز دریافت کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: علیرغم همه این بندهای قانونی تا کنون و تا این لحظه مجوزی از شورای شهر اخذ نشده ولی فرآیند مزایده خانه اقدسیه آغاز شده است که این مزایده که 23 بهمن شروع شده خلاف قانون بوده و باید هر چه زودتر ملغی شود.