فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران با اشاره به کاهش آمار بیماران بستری در شهر گفت: وضعیت ناپایدار و شکننده است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به آمار بستری 24 ساعت گذشته تهران، اظهار کرد: تعداد بیماران جدید بستری در بخش‌های عادی بالغ بر 192 بیمار و در بخش‌های ویژه 71 مورد بوده است. در مقابل 299 بیمار از مجموع بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند. در 24 ساعت گذشته، تعداد بستری‌های جدید در بخش‌های عادی نسبت به روزهای قبل 5 درصد کاهش داشته است و در مجموع  در بخش‌های عادی و ویژه  8.5 درصد کاهش بستری بیماران را در تهران شاهد بوده‌ایم.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران افزود: میزان ترخیص بیماران نیز با افزایش 4 درصدی همراه بوده است.

زالی در در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا همچنان تهران به لحاظ تعداد بستری‌ها صدرنشین است، تصریح کرد: قدر مطلق بیماران در تهران به دلیل وسعت جمعیتی و جغرافیایی بالاتر است.

زالی اضافه کرد: در شب قدر، فاصله‌گذاری اجتماعی به‌خوبی رعایت شد و اکثر موارد گزارش شده نشان‌دهنده این بود که در اماکن مذهبی پروتکل‌های بهداشتی کرونا مورد توجه قرار گرفته و زمان کوتاه این مراسم نیز به این مسئله کمک کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: آثار مداخلات مثبت یا منفی بهداشتی، در 14 تا 19 روز بعد در میزان بستری بیمارستانی و در 5 تا 14 روز بعد در میزان ابتلا و یک ماه بعد در میزان فوتی‌ها مشاهده می‌شود؛ باید توجه کنیم که تهران به دلیل تراکم جمعیتی، بالا بودن میزان ترددها و معدل بالای ترافیک درون‌شهری، وضعیتی کاملا متفاوت، ناپایدار و شکننده دارد که شهروندان باید در تهران الگوی متفاوت و ملاحظات دقیق‌تری را در زمینه ارتقای بهداشت فردی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مد نظر قرار دهند.