کارشناس مسائل اجتماعی اراده سازمان تعزیرات حکومتی کشور را در مبارزه با قاچاق جدی دانست و خواستار کمک همیاری همه دستگاه ها در تحقق این اراده تعزیرات شد.

محمودرضا امینی در گفت وگو با خبرنگار مرور نیوز، قاچاق را یکی از ضربات مهلکی بر پیکره اقتصاد کشور برشمرد و گفت: باز بودن فضای قاچاق، مهمترین گرانیگاه لطمه زدن به اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد:  تولید کننده داخلی هر چه می خواهد اجناس خود را در سطح بازار عرضه کند، اجناسی مشابه با قیمتی نازل تر را می بیند که بازار را قبضه کرده اند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اگر قصد داریم اقتصاد کشور را نجات دهیم و سلامت اقتصاد کشور را تضمین کنیم باید بدانیم که مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر است و این ساختار باید تلاش خود را هر روز بیشتر از پیش کند.

وی اضافه کرد: البته شاهد هستیم این کار با حساسیت خاصی در سازمان تعزیرات حکومتی درحال اجرا است و معتقدم ضرورت تقویت این ارگان و رکن نظارتی از سوی همه ساختارها و حمایت کردن از این ساختار نظارتی ضرورتی، جدی و اجتناب ناپذیر است.

امینی با بیان اینکه گاهی رخنه هایی ممکن است در این وادی انجام شود که دقت و نظارت مدیران سازمان ها را می طلبد، اظهار کرد: مدیران سازمان های مربوطه با دقت ونظارت می توانند کمک کنند و جلوی این رخنه ها را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تحرک ویژه ای از سازمان تعزیرات، شاهد هستیم و امیدواریم همه بر خود تکلیف بدانند و به نوعی تلاش کنند تا این سازمان بتواند کارهای بهتری انجام دهد.

امینی درباره وضعیت قاچاق خودرو و واگذاری آن به اتاق اصناف تهران، گفت: اگر این سیاست که همه کالا باید به محض محرز شدن قاچاق بودن آن ها امحا شوند، در اختیار سازمان تعزیرات قرار می گرفت و دخالتی از عوامل مختلفی به وجود نمی آمد، قطعا در رابطه با خودروهای قاچاق نیز این امر صورت می گرفت.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: در بحث خودرو، نوع قیمت ها و اینکه بودجه ای که می تواند به نفع مردم باشد، مطرح است اما به هر حال به هر نوعی که بتوانیم مانع از  ورود کالا و زیانبار بودن قاچاق کالا و ارز و یا اضافه کردن هزینه قاچاق شویم، درحقیقت به اقتصاد خود کمک کرده ایم.

وی ادامه داد: موافق این نیستم که به سادگی از برخورد با قاچاقچی در هر رده  و ساختاری بگذریم و اجازه دهیم بیاید و بعد آن جنس را در داخل استفاده کنیم؛ خودروها اگر در داخل کشور بیاید ، مصرف این خودرو در کشور هم مسئله ای است و مانوری که این ماشین های گرانقیمت در سطح شهر می دهند عملا مبارزه با تولیدات داخلی است .

امینی در عین حال یادآور شد:  تولیدات داخلی هم باید در بهینه سازی و افزایش کیفیت خودروها تلاش داشته باشند.