سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ( ۱۰ مهرماه ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری  سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ( ۱۰ مهرماه ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۲۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۱ هزار و ۴۴ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۳۸۳ هزار و ۳۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۴۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند اظهار کرد: تا کنون چهار میلیون و ۴۳ هزار و ۱۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی این در حالیست که استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.