مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده برای غالب کشور آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در این مدت برای کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات اولیه روز دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: امروز ( ۲۷ مهر) برای پاره‌ای از مناطق نوار شرقی کشور وزش باد شدید موقت با احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۹ مهر) با نفوذ جریانات شمالی روی غرب سواحل دریای خزر و اردبیل و در روز چهارشنبه (۳۰ مهر) برای سواحل شمالی کشور، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران، کاهش دما، وزش باد و احتمال رخداد رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه (اول آبان) برای سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و قسمت‌هایی از خراسان شمالی بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ مهر) صاف و در بعضی ساعات همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴  درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۹ مهر) صاف و در بعضی ساعات همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.