وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 85 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز سه شنبه 4 آذر 99 با شاخص 85 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 112 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه ( 4 آذر 99) باتوجه به عدم وزش باد مؤثر و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

در طی روز با حاکمیت جو آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد، بنابراین در شامگاه سه‌شنبه با افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع ذرات معلق، پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

عدم وزش باد مؤثر در صبح روز چهارشنبه (5 آذر 99) همراه با افزایش ترافیک سبب می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

با تداوم این شرایط جوی در طی روز احتمال می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در اواخر وقت چهارشنبه نیز با افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از ترافیک شبانگاهی و حاکمیت جو پایدار، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.