رئیس واحد صدور آرم سازمان ترافیک با تاکید بر اینکه سایت نام نویسی طرح ترافیک سال96 از روز پنجشنبه 18 آذر95 فعال شده است، گفت: تمامی متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت آرم طرح ترافیک سالیانه باید از طریق سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir ثبت نام کنند.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک تا 30 آذرماه95 مهلت دارند نسبت به ثبت نام اینترنتی خود در سایت شهرداری تهران اقدام کنند، تصریح کرد: برای ثبت‌نام درخواست طرح ترافیک، پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی معتبر الزامی است.
وی با بیان اینکه تمامی فرایند ثبت نام و گزینش واجدین شرایط آرم طرح ترافیک الکترونیکی است و در سامانه شهرداری تهران اینترنتی انجام می شود، از شهروندان خواست از مراجعه حضوری به واحد صدور آرم خودداری کنند.
رئیس واحد صدور آرم سازمان ترافیک با اشاره به اینکه خبرنگاران نیز همانند عموم شهروندان باید در همین زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام الکترونیکی خود برای دریافت آرم طرح ترافیک اقدام کنند، گفت: تمامی خودروهای پلاک عمومی نیز باید از طریق سامانه بارانه نسبت به ثبت نام و دریافت آرم طرح ترافیک سالانه اقدام کنند.
قنبرنژاد در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فرایند ثبت نام بر روی سایت شهرداری تهران گفت: در سال جاری پس از ورود به سامانه ثبت نام، ابتدا متقاضی باید با ثبت نام کاربری و ارایه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود نسبت به دریافت نام و کد کاربری اقدام کند و پس از آن با خارج شدن از سامانه مجددا وارد سامانه ثبت نام سالانه طرح ترافیک شده و نسبت به ثبت نام سالانه اقدام کند.
وی پرداخت عوارض و ‌داشتن معاینه فنی معتبر را از الزامات ثبت‌نام اینترنتی آرم‌های طرح ترافیک سال96 عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه جهت ثبت نام در سامانه طرح ترافیک ، اخذ معاینه فنی و ورود شماره گواهی معاینه فنی در سامانه  مورد نیاز است، لذا انتظار می رود متقاضیان هرچه سریع تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.
رئیس صدور آرم سازمان ترافیک تصریح کرد: مانند سال گذشته روزهای کاری در سامانه تعریف شده که متقاضیان می توانند با تعیین روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد ندارند ترددشان در محدوده را مدیریت کنند که در این صورت از سر جمع پرداخت تعرفه شان کاسته می شود.
قنبرنژاد با اشاره به اینکه اجرایی شدن این سامانه، امکان مدیریت ترافیک را آسان تر می کند، تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایجاد امکان برنامه ریزی برای شهروندان، کاهش هزینه ها را نیز در پی دارد.
رئیس صدور آرم سازمان ترافیک تاکید کرد: تمامی بودجه حاصل از فروش سالانه، هفتگی و روزانه مجوز ورود به محدوده طرح به بهبود ترافیک تهران اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه در سال 96 هم برچسب ورود به محدوده طرح ترافیک برای خودروها صادر نخواهد شد، گفت:  از سال گذشته آی دی کارت ها جایگزین برچسب شده اند که به منزله کارت  چند منظوره برای تردد در محدوده طرح ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد و حتی شهروندان می توانند با فعال سازی آن در بانک شهر به عنوان کارت بانکی از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه  امسال نیز همچون سال‌های گذشته، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان عزیز، بیماران خاص و خبرنگاران از تعرفه حمایتی برخوردار خواهند بود، تصریح کرد : از شهروندان تقاضا داریم صرفاٌ در صورتی که ورود هر روزه ایشان به محدوده طرح ترافیک ضرورت داشته باشد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در غیر این صورت از آرم‌های روزانه و هفتگی استفاده کنند.
مدیرواحد صدور آرم سازمان ترافیک با اشاره به این که برای خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده و مطابق قانون ملزم به اسقاط باشند، مجوز طرح ترافیک صادر نمی‌شود، اظهار کرد: در این دوره نیز مانند دوره قبل، بجز آمبولانس‌های اورژانس تهران، خودروهای امدادی آتش نشانی و خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد تهران و تاکسی‌های تهران که تمام یا بخشی از مسیر آن‌ها در محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشند، تمامی خودروهای عمومی و امدادی نیاز به مجوز دارند و باید نسبت به اخذ مجوز طرح ترافیک اقدام کنند و در غیر این صورت ورود آن‌ها به محدوده، به منزله تخلف ورود ممنوع خواهد بود.
بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، قنبرنژاد با بیان اینکه در سال96 نیز عبور و مرور خودروهای هیبریدی و برقی همچون سال جاری در صورت ثبت اطلاعات در سامانه، در محدوده طرح ترافیک آزاد و رایگان خواهد بود، تصریح کرد: این اقدام در جهت تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و در راستای سیاست‌های محیط زیستی مدیریت شهری تهران صورت گرفته است.