سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از راهیابی ۳۱۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه به دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی ۳۱۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: این تعداد قبولی در مقایسه با پذیرفته‌شدگان سال گذشته، نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ۱۲۶ نفر از این دانش‌آموزان، پسر و ۱۸۵ نفر یعنی ۶۰‌ درصد قبول‌شدگان  نیز دختر هستند.

وی تصریح کرد: ۲۱ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سال جاری، رتبه‌های سه رقمی را کسب کرده‌اند و  برخی از آنان نیر رتبه‌های زیر صد را کسب کرده‌اند.

حسینی با ارائه آماری از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری به تفکیک گروه‌های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: ۷۱ نفر از این تعداد از گروه جسمی ـ حرکتی، ۱۲۵ نفر از گروه با آسیب بینایی، ۱۱۰ نفر نیز از گروه با آسیب شنوایی هستند و بقیه نیز از دیگر گروه‌ها هستند.

وی با اشاره به برخی از رتبه‌های زیر 100، گفت: نازنین اسد زاده از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است که  رتبه ۶ کشوری در گروه هنر را کسب کرده است و هم اکنون در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، افزود: الهام احمدی نیز رتبه ۲۴ کشوری گروه هنر را کسب کرده است و در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

وی گفت: فاطمه چطری رتبه ۱۹ و پذیرش در رشته ادبیات دانشگاه تهران، علی کرد رتبه ۵ و پذیرش در رشته کامپیوتر، بهاره جودی رتبه ۹۱ و ‌پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا شجاعی رتبه ۳۴ و پذیرش در رشته کامپیوتر و احمد رضا صمصار پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شیراز از دیگر دانش آموزان نخبه با نیازهای ویژه هستند.

حسینی با اشاره به گستردگی رشته‌های پذیرفته شدگان گفت: بیشترین فراوانی قبول شدگان در رشته های عکاسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، طراحی دوخت، مهندسی شیمی، پزشکی، حسابداری، کامپیوتر و هنر است.

وی تبریک به همه پذیرفته‌شدگان اظهار کرد:  آموزش و پرورش استثنایی تمام توان خود را در مسیر خدمت به دانش‌آموزان با نیاز ویژه گذاشته است و تمام تلاش همکاران، ارتقای سطح علمی این دانش‌آموزان است.