وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 55 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه 17 آذر 99 با شاخص 55 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 63 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز دوشنبه (17 آذر 99) با توجه به تداوم بارندگی و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، در بیشتر مناطق شاهد برقراری وضعیت قابل‌قبول خواهیم بود. 

برقراری ناپایداری جوی همراه با احتمال بارش پراکنده و گاهی افزایش تندی باد در طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوای بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند.

در شامگاه دوشنبه نیز با افزایش تندی باد در برخی ساعات و عدم تجمع آلاینده‌ها، انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد، هرچند با افزایش تردد خودروها احتمال می‌رود در برخی مناطق پرتردد شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا باشیم. 

در صبح روز سه‌شنبه (18 آذر 99) با کاهش تندی باد و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کرده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. 

به‌تدریج با کاهش ناپایداری جوی در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود تجمع آلاینده‌ها و افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از تردد خودروها سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد گردد، بااین‌حال با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی سه‌شنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود.