پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم تهران 1400 اعلام کرد: ویروس کرونا در حال حاضر اصلی‌ترین چالش پایتخت است.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم تهران 1400 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از مناسبت‌ها از جمله برنامه امروز فرصتی برای مرور یکصد سال گذشته و نگاه و برنامه‌ریزی برای 100 سال آینده است همچنین درس گرفتن از تجربیات گذشته در بهتر تعریف کردن آینده برای مردم تهران حائز اهمیت است.

وی افزود: برنامه‌های امسال و سال آینده را معطوف به برنامه‌های تهران 1400 خواهیم کرد که استخوان‌بندی طرح خیابان ولی‌عصر (عج) است.

شهردار تهران ادامه داد: خیابان ولی‌عصر (عج) جایگاه ویژه‌ای در تهران 1400 خواهد داشت چرا که این خیابان ثبت ملی است و پتانسیل ثبت جهانی و بین‌المللی هم دارد.

حناچی با بیان اینکه همکاران ما در شهرداری تلاش می‌کنند فرصتی جهت ثبت جهانی خیابان ولی‌عصر (عج) ایجاد کنند، گفت:‌در حال حاضر کرونا اصلی‌ترین چالش پایتخت است و امروز همه افراد را در سطح جامعه درگیر کرده است.

وی گفت:‌ البته ترافیک و آلودگی هوا از مشکلاتی است که در تهران مانند بسیاری از کلانشهرها وجود دارد و جهت مقابله با آن برنامه‌های بلندمدت نیاز است که باید با جدیت آن را تعریف کرد.

شهردار تهران منشأ همه مشکلات پایتخت را عدم تمرکز اعلام کرد و گفت:‌سیاست‌های عدم تمرکز در تهران وجود ندارد و باید این مسأله مورد بررسی قرار گرفته شود ما نیز تلاش می‌کنیم با همکاری دولت این قضیه را پیگیری کنیم.