سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی دو عملیات پلیسی در پایتخت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ علی ولی پور گودرزی - رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران - از کشف ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

وی افزود: در پی دریافت شکایت های مردمی مبنی بر تردد مشکوک تعدادی خودرو به طور شبانه در منزلی مسکونی در محدوده خیابان دولتی و جابه جایی تعداد فراوانی کیسه، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت. بررسی های اولیه نشان از این داشت، مالک منزل مسکونی با تغییر کاربری منزلش تبدیل به کارگاه کرده بود و بسته هایی از غذای های دام و طیور از این کارگاه به بیرون توزیع می شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: مراقبت های ویژه پلیسی از محل کارگاه آغاز شد تا اینکه روز گذشته با هماهنگی های قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند ضمن دستگیری  مالک کارگاه،  ۸۲۵ کیلو پودر مکمل دام و طیور خارجی قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی، سه دستگاه بسته بندی و لیبل زن ، ۱۴ بسته لیبل و ۲ عدد مهر را کشف کنند.

گودرزی با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی مبنی بر تهیه کالای قاچاق اعتراف کرد، گفت: متهم در خصوص دستگاه های بسته بندی مستقر در کارگاه اظهار کرد که پودرهای مکمل را در بسته بندی های جدید به مرغداری ها و پرنده فروشی ها توزیع می کردیم.

وی اضافه کرد: متهم به همراه اموال مکشوفه به پلیس امنیت اقتصادی انتقال داده شد و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

کشف ۱۵ میلیاردی کالای قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ علی اصغر محمودیان - جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ - از شناسایی انبار لوازم خانگی در جنوب تهران و کشف ۱۵میلیارد ریال لوازم آشپرخانه خبر داد.

وی افزود: روز گذشته خبری مبنی بر دپوی لوازم کالای قاچاق در انباری در حوالی جنوب تهران دریافت شد و بلافاصله بررسی موضوع و شناسایی محل انباری در دستور کار ماموران امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

محمودیان با بیان اینکه تحقیقات پلیسی حکایت از صحت خبر دریافتی داشت، تصریح کرد: تحقیقات پلیسی حاکی از این بود که مالک انبار با همکاری انباردار مقدار فراوانی لوازم آشپرخانه قاچاق تهیه، جمع آوری و دپو کرده اند. با شناسایی متهمان نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری هر دو متهم و بازرسی از این انبار اخذ شد.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی عصر روز گذشته تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس امنیت پایتخت به آدرس اعلامی اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی هر دو متهم را دستگیر و در بازرسی از این انبار ۳۶۲ هزار و ۷۰۰ قلم لوازم آشپرخانه قاچاق فاقد مجوزهای گمرکی و بارنامه کشف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، محمودیان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را حدود ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند،گفت: با دستور قضائی، انبار مذکور پلمب شد و هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.